پایش خبرنگاران استان قزوین در دستور کار است

پایش خبرنگاران استان قزوین در دستور کار است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین گفت: با همکاری اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، خانه مطبوعات استان قزوین و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان قزوین پایش لازم از خبرنگاران صورت می‌گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،سید حسین بی نیاز شغل خبرنگاری را شغلی دشوار و حساس برشمرد و خاطرنشان کرد: دغدغه خبرنگاران استان قزوین مبنی بر حضور به موقع در برنامه‌ها و همایش‌ها و انعکاس اخبار قابل ستایش است.

این مسئول تصریح کرد: برخی از روابط عمومی‌های استان قزوین از عدم پوشش خبرهای نشست خبری از سوی برخی از خبرنگاران گلایه دارند و اذعان می‌کنند به خاطر زحمات خبرنگاران، هدیه‌ای هم به آنان اعطا می‌شود در حالی که زحمت خبرنگاران واقعی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین به رویکرد جدید اشاره کرد و افزود: با همکاری اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، خانه مطبوعات استان قزوین و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان قزوین پایش لازم از خبرنگاران صورت می‌گیرد که در حال حاضر، لیستی به استانداری ارسال شده و درجه‌بندی صورت می‌گیرد.

بی‌نیاز مطرح کرد: بعد از پایش خبرنگاران و شناسایی فعالان رسانه‌ای واقعی، فقط از خبرنگارانی که در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت چشمگیری دارند دعوت به عمل می‌آید تا نسبت به انعکاس اخبار اقدام کنند و رویکرد، رپورتاژی هم نخواهد بود.

وی افزود: هفته آینده جلسه‌ای با شورای مرکزی روابط عمومی استان قزوین برگزار می‌شود و موضوع پایش خبرنگاران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و نحوه دعوت خبرنگاران به نشست‌های خبری با رویکرد جدید صورت می‌گیرد.

مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین افزود: برای حضور خبرنگاران در همایش‌ها و برنامه‌های مختلف به صورت پیامک دعوت به عمل می‌آید اما تعداد اندکی حضور یافته و اخبار را منعکس می‌کنند.

بی‌نیاز یادآور شد:  دعوت از خبرنگاران در نشست‌های خبری آینده با تفاوت‌هایی انجام خواهد شد.

Share this post