پایش فناورانه و مردم پایه راهبرد نوین نظارت بر نظام مالیه عمومی کشور است

دیوان محاسبات-خلیلیان

  پایش فناورانه و مردم پایه راهبرد نوین نظارت بر نظام مالیه عمومی کشور است

 

 میهن نیوز- مدیرکل دیوان محاسبات قزوین با اشاره به دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری گفت: رضایتمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیوان محاسبات کشور افتخار این دوره مدیریتی دیوان محاسبات کشور است.

امیر خلیلیان  در گفتگو با خبرنگار میهن نیوز افزود: توجه به پایش های فناورانه و مردم پایه بودن نظارت ها محوری‌ترین راهبرد دیوان محاسبات کشور به شمار می رود.

 وی با تشریح تدوین  سند راهبردی دیوان محاسبات گفت: حسابرسی ترک فعل در کنار حسابرسی عملکرد و نیز نهضت کاهش بهای تمام شده کالا و خدمات مکمل ارتقاء بهره وری بودجه کشور است.

خلیلیان، بهره برداری از سامانه تلفنی ۱۹۸ و تسهیل نظارت مردمی بر دستگاه های دولتی را از دیگر محورهای مورد توجه در سند راهبردی دیوان محاسبات عنوان کرد.

وی اظهار داشت: با راه اندازی سامانه ۱۹۸، گزارشات مردمی جمع آوری و علاوه بر نظارت‌های  معمول حسابرسان دیوان، بر اساس گزارشات دریافتی از مردم اقدامات ویژه ای نیز به صورت موردی در جهت نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها صورت می گیرد.

وی با اشاره به پیگیری ویژه گزارشات مردمی تا حصول نتیجه و رفع دغدغه های مردم افزود:قطعا یکی از عوامل موثر در رسیدگی های اثرگذار در روند نظارتی، مشارکت و همراهی مردم با دیوان محاسبات است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین در ادامه تاکید  کرد: به رغم وجود مهلت قانونی و نیز  شرایط کرونایی حاکم بر کشور، گزارش تفریغ بودجه  سال ۱۴۰۰ کشور چهار ماه زودتر از موعد مقرر قانونی به مجلس ارائه شد که در نتیجه بودجه سال‌جاری دقیق تر و کارآمدتر به تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسید.

خلیلیان در پایان زیرساخت های فناورانه را موجب چابکی نظام نظارت مالیه کشور برشمرد و تصریح کرد: ارائه به موقع گزارشات مالی به قوه مقننه و رسیدگی به بودجه شرکتهای دولتی ، در دیدار سالیانه رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب تفقد و رضایتمندی معظم له  نسبت به دیوان محاسبات کشور گردید.

 

دیوان محاسبات-خلیلیان

Share this post