پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری شتاب بیشتری می‌گیرد

دکتر صفوی

پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری شتاب بیشتری می‌گیرد

آوای میهن نیوز_ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طبق تفاهم‌نامه منعقده همکاری بین صندوق کارآفرینی امید و این اداره کل، پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری به واجدین شرایط شتاب بیشتری می‌گیرد که تحقق این مهم در رونق این بخش بسیار اثر گذار است.
سید سعید صفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعطای تسهیلات تلفیقی به اشخاص حقیقی و حقوقی به‌صورت استانی و با همکاری صندوق در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد معرفی‌شده در حوزه برنامه‌های ایجاد، توسعه و تولید اشتغال و سرمایه در گردش در بخش فعالان حوزه گردشگری خواهد بود.
وی اضافه کرد: بر این اساس پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری بنا به نیاز استان و درآمدزایی خوبی که دارد از اولویت‌های این اداره کل است و اولویت پرداخت و معرفی با افرادی است که تاکنون از تسهیلات در حوزه گردشگری استفاده نکرده باشند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان نیز در این ارتباط گفت: تسهیلات اعطایی برای تکمیل پروژه‌های بالای ۶۰ درصد بوده و سقف قابل پرداخت به هر فرد ۱۰ میلیارد ریال خواهد بود و سقف بازپرداخت تسهیلات ۶۰ ماهه است.
علی عبداللهی افزود: یکی از کارهای خوبی که در کشور برای رفع نیازمندی‌های مالی مردم انجام می‌گیرد، تامین منابع مالی خرد با استفاده از صندوق‌های قرض‌الحسنه است، زیرا این موضوع موجب می‌شود که فعالیت‌های اقتصادی خُرد مردم تقویت شود و بتوانند فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کنند.
 این مسوول ادامه داد: برای مساعدت با کارآفرینان نهایت مساعدت در زمینه اخذ تضامین از کارآفرینان در چارچوب دستورالعمل ابلاغی انجام می گیرد و مبلغ تفاهم‌نامه ۱۴۴ میلیارد ریال است که سهم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبلغ ۴۸ میلیارد ریال و سهم صندوق مبلغ ۹۶ میلیارد خواهد بود.
به گفته مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان پس از اقدامات اداری نفرات از طریق اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان برای دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی خواهند شد.

 

Share this post