پیری جمعیت آینده‌ای هولناک را برای جامعه رقم خواهد زد

کبری علیخانی

پیری جمعیت آینده‌ای هولناک را برای جامعه رقم خواهد زد

 

آوای میهن نیوز-مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: ابراز نگرانی عمیقی از سوی مقام معظم رهبری در مورد آینده هولناک پیری جمعیت وجود دارد و باید با اقدامات مختلفی از این اتفاق جلوگیری کرد.

کبری علیخانی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در جلسه تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: علی‌رغم تمام امید بخشی هایی که مقام معظم رهبری در سخنان خود در مقاطع مختلف دارند، تقریبا تنها جایی که ایشان ابراز نگرانی عمیق کرده اند آینده هولناک پیری جمعیت کشور می باشد که باید به این دغدغه به طور جدی پرداخت.

وی افزود: چند سالی است که شورای راهبردی جمعیت تشکیل شده ولی متأسفانه مصوبات شورا خروجی موثری نداشته است و اتفاق خوبی که در سال گذشته رقم خورد تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود.

علیخانی گفت: در آبان سال ۱۴۰۰ این قانون با دستور رئیس جمهور ابلاغ و فعالیت ها در این راستا شروع شد و برای نتیجه بخشی بهتر، شورای راهبردی به قرارگاه تبدیل شد تا یک هماهنگی متوازن بین دستگاه ها در اجرا صورت گیرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت مداوم این قرارگاه گفت: ریاست این قرارگاه با استاندار و دبیری آن با مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری است و با جدیت هر چه بیشتر پیگیر موفقیت مطلوب قرارگاه جمعیت در استان هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این قانون جنبه های مختلف مورد توجه قرار گرفته ۲۱ وظیفه عمومی برای تمام دستگاه ها تعریف شده که موظف به اجرای آن می‌باشند و تعدادی از دستگاه ها هم شرح وظایف تخصصی دارند که ابلاغ خواهد شد و انتظار می رود با همکاری هم بتوانیم یک کار هماهنگ، جامع و ماندگار در این مسئله حیاتی کشور انجام دهیم.

Share this post