پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین

پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین

وزیرراه و شهرسازی از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین خبر داد و گفت: این پروژه طی چندین ماه آینده به بهره برداری می رسد.

محمد اسلامی روز شنبه در حاشیه بازدید از باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین در رودبار افزود: اتمام این پروژه بخش عظیمی از بار ترافیکی این منطقه را برطرف خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه مسیر باقی مانده عمدتاً مشمول ساخت پل و تونل است ، اظهار داشت: از حدود ۸.۳ کیلومتر باقی مانده حدود پنج کیلومتر پل و تونل است که اجرای آن برای احداث آزادراه یک منطقه سخت و دشواری بود. زیرا زندگی مردم پیرامون رودخانه منجیل و رودبار شکل گرفته که این مسئله فرآیند کار را دشوار می کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زمانبندی ۲۷ ماهه برای پایان پروژه گفت: در حال حاضر ۲۰ ماه از زمان بندی رئیس جمهور گذشته و پیشرفت مناسبی را شاهد هستیم.

اسلامی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود با همین پیشرفت تا چند ماه آینده قطعه باقی مانده به بهره برداری برسد. 

آزادراه رشت – قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال – جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

۱۱ کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، باقی مانده بود که سه  هزار و ۲۰۰ متر آن در دولت تدبیر و امید طی چندین سال گذشته به بهره برداری رسید  و هشت کیلومتر دیگر نیز  ئدر آینده نزدیک به بهره برداری می رسد

Share this post