پیوند روحانیت با دانشگاههای انقلابی ضامن بقای نظام اسلامی است

پیوند روحانیت با دانشگاههای انقلابی ضامن بقای نظام اسلامی است

 

آوای میهن نیوز: مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: اگر روحانیت دست به دست هم دهد و با دانشگاههای متدین و انقلابی پیوند بخورد و این پیوند استمرار و استحکام یابد کسی نمی‌تواند به نظام و انقلاب ما ضربه بزند.

حجت الاسلام حسن بیگدلی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز بسیج طلاب و روحانیون و تجلیل از روحانیون رزمنده افزود: به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف انقلاب، دانشگاه و حوزه بیش از هر محل دیگری به اتحاد و انسجام نیاز دارد.

وی تاکید کرد: امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها، بسیح دانشجو و طلبه است و طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود از انقلاب و اسلام دفاع کنند و بسیجیان نیز پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی باشند.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به نقش روحانیون در عرصه های مختلف، یادآورشد: تشکیل بسیج طلاب و دانشجو نیز از تاکیدات جدی امام راحل بود که این امر امروز محقق شده و برکات بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه جبهه و جنگ ما نیز بدون روحانیت صفا نداشت، تصریح کرد: حضور روحانیت به این فضاها عشق و معنویت می داد و تحمل سختی های شبانه روزی را برای رزمندگان آسان می کرد.

حجت الاسلام بیگدلی افزود: روحانیون حتی در معرکه جبهه و جنگ و خط مقدم حضور داشته و میدان دار بودند و نقش خود را ایفا می کردند.

وی حضور روحانیون و طلاب را در پایگاههای مقاومت و حوزه های علمیه سرنوشت ساز خواند و گفت: اجرای طرح “صالحین” که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن توجه و یژه دارند، بدون حضور موثر روحانیون امکان پذیر نبود. 

حجت الاسلام بیگدلی به اجرای طرح ” محله اسلامی ” اشاره کرد و افزود: در این طرح روحانیون و طلاب بسیجی میدان دار خواهند بود تا آموخته های خود را به جمعیت مخاطب منتقل کنند.

وی با بیان اینکه یک سوم از ۶۰۰ هادی سیاسی فعال در استان روحانی هستند که در عرصه های مختلف نسبت به روشنگری اقدام می کنند، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار جلسه روشنگری از سوی این روحانیون در انتخابات گذشته برگزار شد که در هر جلسه حداقل ۵۰ تا ۴۰۰ نفر به مدت ۴۵ روز حضور یافتند.

 مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه بسیج را انحصاری نکرده ایم و اجازه نمی دهیم نگاه انحصاری به آن شود، گفت: بسیح برای همه جامعه و انقلاب است، نه جریانی می تواند از بسیح به نفع خود استفاده کند و نه گروه، حزب، و هیچ فکر و اندیشه ای می تواند آن را به نام خود ثبت کند.

حجت الاسلام بیگدلی افزود: بسیج امامین انقلاب را دارد، اندیشه های امام را در خود می بیند و برای اجرای منویات رهبری تلاش می کند و این امر تنها به وسیله همین روشنگریها محقق می شود./ایرنا

Share this post