پیگیری جدی برای کاهش آورده متقاضیان مسکن ملی در زنجان

مهندس اسماعیلی

پیگیری جدی برای کاهش آورده متقاضیان مسکن ملی در زنجان

آوای میهن نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها بر روی قیمت تمام شده مسکن تاثیر مستقیم می‌گذارد، گفت: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با جدیت پیگیر ساخت مسکن با کمترین قیمت است و از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی پیگیر هستیم تا بتوانیم مسکنی با کمترین آورده برای مردم بسازیم.ا

صغر اسماعیلی  در جمع خبرنگاران،ضمن تبریک هفته بسیج و پیروزی تیم فوتبال ایران در مقابل فوتبال کشور ولز، گفت: امیدواریم در بازی بعدی هم تیم ایران بدرخشد و همچنان پرچم ایران به اهتزاز در بیاید.

وی با بیان اینکه سیاست دولت در بخش مسکن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال است، اظهار داشت: ایجاد این تعداد واحد مسکونی به عنوان سیاست اصلی دولت محسوب می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه ساخت این تعداد واحد مسکونی در سال یک میلیون واحد در کشور است، گفت: در این راستا با توجه به جمعیت، توسعه استانی و تعداد خانوارهایی که باید از مسکن برخوردار باشند سهمیه هر استان مشخص شده است.
استان زنجان به عنوان پیشران احداث مسکن در کشور مطرح است
اسماعیلی تاکید کرد: با تلاش همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان، ساخت این واحدهای مسکونی در استان آغاز شده و برنامه حوزه  مسکن، در دو بخش دو ساله طراحی شده و در دو سال اول بیش از ۳۸ هزار واحد تعهد استان زنجان است.
وی افزود: خوشبختانه هم اکنون از این تعداد بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده و در حال اجرا است و با توجه به شروع پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها هم متفاوت است. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه این استان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، بیان داشت: استان زنجان به عنوان پیشران احداث مسکن در کشور مطرح است.
اسماعیلی، با بیان اینکه برای تحقق اهداف در ساخت مسکن، به همراهی و همیاری متقاضیان مسکن ملی، سازندگان و بخش‌هایی که مرتبط با ساخت مسکن هستند نیاز داریم، ادامه داد: باید این سه ضلع در جهت ایجاد واحدهای مسکن ملی همراهی کنند.
اداره راه و شهرسازی استان برنامه مدون و مشخصی برای ساخت مسکن ملی دارد
وی با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی استان برنامه مدون و مشخصی برای ساخت مسکن ملی دارد،تصریح کرد: همچنین این اداره کل برای دو ساله دوم هم برنامه خود را مشخص کرده است و امیدواریم در این زمینه خدا کمک حال مان باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه شاهد افزایش قیمت در سطح کشورهستیم، افزود: متاسفانه جهش تورمی ایجاد شده ودر این راستا اثر منفی خود را در پروژه‌های مسکن ملی به علت تعداد و تراکم زیاد پروژه‌ها گذاشته است و باید گفت که این تعداد مسکن ملی برای اقشار کم درآمد جامعه ساخته می‌شود.
اسماعیلی متذکر شد: افزایش قیمت‌ها بر روی قیمت تمام شده مسکن اثر مستقیم می‌گذارد و در این خصوص پیگیر کاهش ساخت مسکن با کمترین قیمت هستیم و از طریق نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی پیگیر هستیم تا بتوانیم مسکنی با کمترین آورده برای مردم بسازیم و مردم دچار فشار مالی نشوند.
متقاضیان نهضت ملی مسکن امتیاز خود را نفروشند
وی، از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به غیر وجود ندارد و هر گونه معامله در این خصوص غیر قانونی و ممنوع است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: فروش امتیاز نهضت ملی مسکن به ضرر فروشندگان است و حیف است که مردم خود را از این فرصت طلایی محروم کنند چرا که مسکن کالای بسیار مهم و گرانبهایی است و از افرادی که امتیاز مسکن را دارند درخواست می‌شود اقدام به خرید و فروش امتیاز خود نکنند.
اسماعیلی از سازندگان مسکن ملی در استان قدر دانی کرد و بیان داشت: پیمانکاران توانمند و مجربی در ساخت مسکن ملی فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، گفت: متقاضیان مسکن ملی حق دارند و وظیفه ما است که نسبت به خانه دار شدن مردم با آورده کم تلاش کنیم و در این زمینه موفق خواهیم شد و به نتایج خوبی خواهیم رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به عنوان کارفرما پیگیررفع مشکلات است، تصریح کرد: بانک‌ها، متقاضیان و سازندگان راس‌های مثلث ساخت مسکن هستند و هر کدام نقشی دارند و باید برای ساخت مسکن همراهی و همکاری لازم مد نظر قرار گیرد و در این میان تنها هدف ما هم تحویل واحدهای مسکونی با کیفیت به مردم است و باید بر این امر اذعان داشت که با
همسویی و همفکری این مهم اتفاق می افتاد. 
اسماعیلی با بیان اینکه برای رسیدن به هدفی که داریم بسیار جدی هستیم،ابراز کرد: نسبت به افزایش تسهیلات تلاش لازم را داریم و از ظرفیت چند بانک استان هم برای دریافت تسهیلات استفاده خواهد شد.
گفتنی است بیش ار ۷۰ هزار واحد مسکونی سهم استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن در بخش شهری و روستایی است.

Share this post