چاره ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی درمانی محرم نداریم

چاره ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی درمانی محرم نداریم

استاندار زنجان به ضرورت رعایت محدویت‌های کرونایی تاکید و گفت: در شرایط حاکم راهی غیر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا وجود ندارد.

 فتح الله حقیقی روز شنبه در دیدار با شماری از اعضای هیات امنای هیات های مذهبی زنجان به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: آنچه در بیش از ۱۷ ماه شیوع کرونا در استان جاری شده، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و ما چیزی از خودمان در نیاوردیم.

وی با بیان اینکه حفظ جان یک نفر هم مهم است، اظهار داشت: ما همواره در خصوص لزوم مقابله با کرونا و رعایت محدودیت صادقانه صحبت کرده ایم و هر آنچه در زمینه محدودیت ها اجرا می کنیم مصوبه ستاد ملی بوده که آن ستاد هم مورد تایید رهبر معظم انقلاب است.

حقیقی با بیان اینکه ما نیز به محرم تقید کامل داریم، اظهار داشت: در شرایط حاضر چاره ای در خصوص اجرای پروتکل ها در ماه محرم نداریم.

وی با بیان اینکه طی ۱۷ ماه شیوع کرونا در استان، به ازای هر هزار نفر در استان از ۱۴۷ نفر تست ابتلای به کرونا گرفته شده است، افزود: اجرای بیشتر تست های تشخیص کرونا به بیماریابی کمک می‌کند و جلوی سرایت بیماری به افراد دیگر گرفته می شود.

استاندار زنجان گفت: در این خصوص سازمان بهداشت جهانی هم از عمکرد زنجان تجلیل کرده است.

وی به اجرای واکسیناسیون افراد ۵۵ سال به بالا در مقابل کرونا در استان اشاره کرد و افزود: مرگ و میر بیماری کرونا در استان اغلب در سن های بالا است و استانی هستیم که بیشترین آمار مرگ و میر در اثر کرونا در سن های بالای ۷۰سال دارد.

حقیقی افزود: تلاش ما این است که برخی از افرادی که در سن بالا هستند و هنوز واکسن دریافت نکردند، اقدام به تزریق واکسن کنند چون مرگ و میر در افرادی که واکسن دریافت کرده اند بسیار کم شده است.

وی به موفقیت های به دست آمده در استان در تولید ماسک و مواد ضدعفونی اشاره کرد و اظهار داشت: بیماری کووید ۱۹ درمان ندارد و لازم است شهروندان با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی کمک کار کادر ردرمان باشند.  

استاندار زنجان گفت: اگر مراسم یوم العباس در محرم سال گذشته برگزار می شد، از جهت شیوع بیماری کرونا فاجعه رخ می داد ولی زنجانی با همراهی خود، شعور حسینی را به نمایش گذاشتند و از بروز فاجعه جلوگیری کردند.

حقیقی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان از بالای ۸۵ درصد به زیر ۴۵ درصد رسیده است، گفت: همین کاهش رعایت ها، موجب شد تا زنجان نیز در زمره مناطق با وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرد

Share this post