کاربران مراقب کلاهبرداری افراد سودجو به بهانه کمک به نیازمندان باشند

سرهنگ موسوی

کاربران مراقب کلاهبرداری افراد سودجو به بهانه کمک به نیازمندان باشند

میهن نیوز – رئیس پلیس فتا استان با تبریک عید سعید قربان بیان داشت : کلاهبرداران در آستانه مراسم های ملی و مذهبی و با استفاده از نیات خیر خواهانه هم وطنان به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی هستند.

سرهنگ ” سید احمد موسوی ” بیان داشت :  با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی ، برخی از مجرمان با سوء استفاده از احساسات و اعتقادات مذهبی همشهریان در فضای سایبر ، اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی ضمن تأکید بر عدم اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی و عدم واریز وجه به‌ حساب اشخاص ، بیان کرد: در برخی موارد کلاهبرداران خود را به‌ جای مؤسسات بزرگ و معتبر معرفی کرده و به‌ عنوان دریافت‌کنندگان هزینه‌ی قربانی برای نیازمندان از هم‌ وطنان کلاهبرداری می‌کنند و وجوه شرعی مردم را به تاراج می‌برند.

رئیس پلیس فتا زنجان افزود: کلاهبرداران رایانه‌ای ، با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و ارسال لینک‌های دروغین برای کاربران فضای مجازی و ضمن سوء استفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه ، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد ، پس از دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد اعمال مجرمانه‌ی خود را انجام می‌دهند که توصیه می‌شود کاربران از ورود به هرگونه لینک ناشناس جدا” خودداری گردد.

سرهنگ موسوی تاکید کرد: شهروندان برای پرداخت کمک‌های مالی خود حتما” از مراجع رسمی اقدام کنند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات انجام شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

وی با اشاره به آمادگی ۲۴ ساعته کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس برای مشاوره و دریافت گزارش‌های مردمی از هم‌ وطنان خواست: در صورتی‌که در دام کلاهبرداران و سارقان اینترنتی گرفتار شدید یا در فضای مجازی نیازمند مشاوره و راهنمایی بودید ، می‌توانید از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با همکاران ما در ارتباط باشید و با خیالی راحت در فضای مجازی قدم بگذارید.

Share this post