کاهش ۵۰ درصدی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در زنجان

کاهش ۵۰ درصدی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در زنجان

 

استاندار زنجان گفت: از ۳۰ اسفند تا به امروز تعداد بیماران سرپایی ۳ برابر شده است.

به گزارش آوای میهن نیوز؛ فتح الله حقیقی در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس استان تصریح کرد: ارتباط با فرد مبتلا به کرونا، دورهمی های خانوادگی، حضور در مجالس ترحیم و جشن و مسافرت‌ها عامل ابتلای کسانی است که هم اکنون در مراکز درمانی بستری هستند .

رئیس ستاد مقابله به کرونا ویروس استان گفت: تعداد بستری‌ها طی سه هفته گذشته ۶ برابر و تعداد کسانی که تست pcr آنها مثبت شده ۴ برابر افزایش داشته که همه این موارد، عوارض رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی است.

استاندار زنجان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ۱۰ روز آینده را بسیار مهم دانست و افزود: در این مدت برنامه های آموزشی از طریق صداوسیما و استودیو سلامت ارائه می شود که لازم است همه به آنها توجه کنند و در این شرایط و با همراهی یکدیگر رنگ استان تغییر خواهد کرد.

حقیقی در ادامه با تبریک فرارسیدن ماه رمضان از مردم خواست به هیچ عنوان در این ماه مبارک دورهمی‌های خانوادگی نداشته باشند و از مداحان و هیئت های مذهبی نیز تقاضا کرد همچون یوم العباس حماسه ای دیگر بیافرینند.

رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا توسط اصنافی که در گروه ۲، ۳ و ۴ قرار دارند، اعمال قانون برای خودروهایی که بعد از ساعت ۲۱ و تا ۳ بامداد تردد می کنند و همچنین جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی به استان از دیگر خواسته استاندار زنجان بود.

استاندار زنجان با قدردانی از تلاش همه عوامل ستاد استانی مقابله با کرونا معلمان را سفیران سلامت عنوان کرد و افزود: شبکه شاد بستر مناسبی برای آموزش نکات و شیوه نامه های بهداشتی به دانش آموزان و والدین آنها است.

حقیقی پیک چهارم کرونا را فراگیر تر از سه پیک گذشته دانست و گفت: زنجان در سه پیک گذشته برای مهار کرونا بسیار خوب عمل کرد و علت آن هم رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم بود و امروز نیز شرایط فرقی نکرده و فقط باید اصول بهداشتی سخت‌تر و جدی‌تر گرفته شود و اگر این رعایت‌ها به بالای ۹۰ درصد برسد می توانیم از این پیک نیز بسلامت عبور کنیم.

هشتاد و هشتمین ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و با حضور ویدئو کنفرانسی مدیران در سالن شهید مجید شهریاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد و این جلسه بصورت زنده از طریق شبکه استانی اشراق نیز پوشش داده شد.

 

Share this post