کرونا آمده است روزها دیر میگذرد

کرونا آمده است روزها دیر میگذرد

 

کرونا آمده است روزها دیر میگذرد

باکمک هم کرونا را شکست می دهیم

گزارش روز: آرام و بی صدا می خندد، چشم هایش از خستگی تاب باز شدن ندارد، چند روزی است که حتی وقت نکرده به دو فرزندش سری بزند، به خانواده های بیماران کرونایی امید می دهد، یکی می پرسد؟ خانم دکتر شوهرم سرفه های شدید دارد، زبان لال مرگ به سراغش نیاید! با او نیز با لبخند صحبت میکند،” ببین مادر من، اولا من دکتر نیستم پرستارم، ما که اینجاییم نمی ترسیم شما چرا می ترسید  بروید منزل  استحاحت کنید، شوهرتان که خوب شد خودش می‌آید، اصلاً جای نگرانی ندارد و مراقب خودتان هم باشید.

کادر درمانی و کلاً کسانی که در خط مقدم سلامت مردم با ویروس ناخوانده ای به نام کرونا دست و پنجه نرم می کنند سربازان گمنام دفاع از حریم سلامت هستند که باید قدر دانشان باشیم، واقعاً مردمان خوبی داریم گذشته از عده ای فرصت طلب، این ویروس به ما خیلی چیزها یاد داد که باید از آنها درس عبرت بگیریم مدام گلایه داشتیم! مدام از یکدیگر ایراد می‌گرفتیم! اما این بار با آمدن کرونا به کمک یکدیگر آمدیم و به هم آرامش میدهیم، چقدر این روزها سخت میگذرد ازروزی که کرونا آمده است روزها دیر میگذرد، این روزها دیگر موضوعات جنایی و سیاسی مفهوم خود را از دست داده است، اینجا غنی و فقیر مسئول و غیر مسئول همه برابرند و البته یک وجه مشترک در تمام لایه های جامعه فارغ از تمام گلایه ها وجود دارد و آن هم همدلی و همراهی است.

اگرچه برخی در این میان به فکر کلاه های نمدی میلیاردی برای خود از این موضوع هستند فارغ از اینکه ویروس از چین آمده کلاه دار و بی کلاه نمی شناسد و شاید به سراغ آنها نیز بیاید این روزها سخت میگذرد اگر چه به سختی روزهای جنگ نیست اما ویروس ناشناخته ای است که انسان را به اضطراب می اندازد، باید به خودمان آرامش دهیم، ذهنمان را برای رویارویی با کرونا آماده کنیم شاید ما یکی از آنها باشیم شایدکرونا به سراغ ما هم بیاید، پس باید چاره‌ای اندیشید پس باید به یکدیگر کمک کنیم و آنقدر مهربان باشیم که سفیدپوشان این روزها با همه ما مهربانند و باید به کمک آنها نیز بشتابیم، خبرهای خوبی در راه است اگر مراقب خودمان باشیم، بهداشت فردیمان را رعایت کنیم و با آرامش خاطر در کنار خانواده با لبخند به زندگی مان ادامه دهیم و امید را در جامعه به یکدیگر هدیه بدهیم وبه امید خدا در همین نزدیکی با کمک یکدیگر کرونا را شکست خواهیم داد.

به قول پیرمرد دستفروش تیری از غیب رسید و به سان قرن ها پیش در هجوم ویروس ها گرفتار شدیم و بر اساس پژوهش های علمی که انسان را در مواجهه با بحران مبتلا به فازهای متعدد می دانند در نخستین فاز به شوخی و شوک و انکار دچار شدیم و سپس فاز خشم و دست و پازدن، حال قدری افسردگی و در نهایت پذیرش می کنیم.

در گذار از این فازها مهم‌ترین موضوع ،پذیرش و آگاهی عمیق از بحران است؛ یعنی اینکه باید به خوبی مساله و ابعاد آن را بفهمیم و بدانیم واقعا چه چیزی کارساز است و چه چیزی فقط یک توهم است.

در این میان، اتفاق های شوم و نیک بسیار افتاد چون دقیق از بحران نمی دانستیم گلوی اطلاع رسانی تنگ شد و بازار سه چیز شایعه، شیادی (آنان که نان در خون مردم غلطاندند) و راه حل‌های آبکی داغ شد که اینها خود گاه از خود بحران کشنده‌ترند!

امروز باید بپذیریم که به گفته «آلن دو باتن» نویسنده و فیلسوف بریتانیایی خبر خواندن به هنجارترین ، ساده ترین، واضح ترین و پیش پا افتاده ترین کار عالم تبدیل شده آنقدر که درست مثل نفس کشیدن یا پلک زدن است.

اما ما خبرنگاران رسالتی نیز برای هویتمان تعریف شده و آن تعهد حرفه ای است و رسانندگی برپایه صحت و اعتماد است از همین روی منابع خبری رسمی مورد اعتمادترینند؛  اما وقتی در بحران بسر می بریم و منابع خبری به هر دلیلی خستگی ناشی از کار زیاد، مدیریت بحران و هر دلیل دیگر، گلوی اطلاع را می بندند؛ گزارش های میدانی خبرنگاران بنا به وظیفه بیشتر می شود تا شاید بر حسب رسانندگی مشکلات، موجب گشایش گرهی شوند.

مسوولان دراین مدت اظهارنظرهای امید بخش وگاها هشداردهنده میدهند.

معاون استاندار قزوین:

ملتمسانه از مردم قزوین می خواهیم در خانه بمانند

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار قزوین گفت: ملتمسانه از مردم قزوین می خواهیم این هفته در خانه بمانند.

به گزارش آوای میهن نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تاکید کرد: از مردم التماس می‌کنیم این هفته در خانه بمانید و برای خرید عید فرصت وجود دارد عجله نکنید.

وی در ادامه گفت: خرید و نیاز روزمره و خوراکی خود را بیشتر به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های اینترنتی انجام دهید.

حبیبی تصریح کرد: هر چه مسئولین و دست اندرکاران بهداشتی تلاش کنند، اما مردم همکاری و رعایت نکنند باز دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: امکانات بسیار محدود است گستردگی و فراگیری این ویروس زیاد است و موقعیت قرارگیری استان به شکلی است که محل تلاقی ترددهای متعدد واقع شده است.

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: موارد مشکوک در استان، به علت بی توجهی از هفته گذشته تا به امروز بیشتر شده است،

وی افزود: خدا را شاکریم که تعداد زیادی از این افراد بهبودی یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

معاون سیاسی استاندار از مردم عزیز عاجزانه خواست کمتر در معابر عمومی و خیابان‌ها حضور پیدا کنند و در خانه بمانند.

حبیبی گفت: به ادارات استان تاکید شده است خدمات را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه دهند.

معاون سیاسی استاندار قزوین در خصوص صدور مرخصی برای کارکنان بیان داشت: هیچگونه سخت گیری در خصوص صدور مرخصی برای کارکنان انجام نشود و در این راستا مادران و بانوان کارمند با هماهنگی مدیران، می‌توانند به صورت دورکاری، وظایف خود را دنبال کنند.

حبیبی در پایان یادآور شد: با همراهی مردم این هفته به صورت ویژه مسائل بهداشتی رعایت شود تا ان شاء الله این بلا از سر کشور دور شود.

استاندار زنجان:

با همراهی مردم کرونا را شکست می دهیم

استاندار زنجان  نیز اظهارداشت: درچند روز اخیر واحدهای تولید ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی کننده سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در دیدار با رییس و اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری زنجان گفت: تمام تمهیدات برای پیشگیری از کرونا در استان زنجان اندیشیده شده  و به لطف خداوند تا کنون موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است.

استاندارزنجان افزود: 350 تخت در بیمارستان های استان برای بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا پیش بینی شده است.

مقام عالی دولت در استان با قدردانی از همکاری واحدهای تولیدی مواد شوینده و ضدعفونی کننده با پایه الکل که برای حفظ سلامتی مردم خط تولید خود را تغییر دادند و الان در استان به اندازه کافی این مواد تولید و حتی قابلیت ارسال به سایر استانها را دارد گفت: اکنون در استان تمام مراکز آموزشی و درمانی مواد ضد عفونی کننده در اختیار دارند و واحد تولید ماسک در زنجان ظرفیت تولید روزانه 50 هزار ماسک را دارد.

مدیر ارشد اجرایی استان تاکید کرد: همه باید به مواردی که ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا اعلام می کند عمل نمایند و ما در زنجان در ورودی و خروجی شهرها واحدهایی را مستقر کرده ایم تا ضمن شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا، سریعا برای قرنطینه آنها اقدام کنند.

فتح الله حقیقی نقش شورای شهر و شهرداری را برای آگاهی بخشی به مردم و همچنین سالم و بهداشتی نگهداشتن محیط شهری بسیار مهم دانست و افزود: تا اطلاع ثانوی باید مراکز پرازدحام همچون جمعه بازارها جمع آوری شود و اجازه ورود به دستفروشان سایر استانها به زنجان نیز داده نشود چرا که تمام اقدامات برای سلامتی خود مردم است.

استاندار زنجان با قدردانی از عوامل و کادر پزشکی و درمانی استان که شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند می گوید: با رعایت بهداشت فردی و محیط و همچنین همراهی مردم قطعا می توانیم کرونا را شکست دهیم.

کرونا در قزوین قربانی گرفت

اما سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خبرخوبی نداشت او گفت: ویروس کرونا در قزوین اولین قربانی خود را گرفت.

پیمان نامدار در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه ویروس کرونا اولین قربانی خود را در قزوین گرفت و یک مرد ۸۵ ساله در اثر این بیماری جان خود را از دست داد.

نامدار تصریح کرد: تاکنون در استان هشت مورد قطعی ابتلاء به بیماری کرونا ثبت شده که تست شش مورد آن روز گذشته مثبت اعلام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: تمامی بیماران مشکوک در استان تحت درمان قرار دارند و پس از تست‌های پزشکی موارد برای دریافت پاسخ مثبت یا منفی به تهران ارسال می‌شود.

وی گفت: همانگونه که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده هفته جاری روزهای سختی داریم و با توجه به آلودگی استان‌های همجوار، شهروندان استان قزوین در معرض آسیب و آلودگی بیشتری هستند و این ایام دوران طغیان بیماری است و باید مراقبت‌ها بیشتر شود.

نامدار اظهار داشت: از شهروندان انتظار داریم در این روزها مراقبت‌های بهداشتی خود را تقویت کرده و رعایت نکات بهداشتی فردی را جدی بگیرند تا از آلوده شدن به این بیماری جلوگیری شود.

وی بیان کرد: با وضعیت ایجاد شده به طور متوسط روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار مشکوک بستری می‌شوند که پس از آزمایش و مراقبت‌های لازم روزانه ۵۰ نفر مرخص می‌شوند.

نامدار افزود: آنچه لازم است مردم به آن اهمیت جدی دهند ابتدا حفظ آرامش و سپس رعایت بهداشت فردی است و شستشوی دست‌ها به طور مرتب با آب و صابون توصیه می‌شود.

وی گفت: نگرانی ما از حضور مردم در مراکز جمعیتی و شلوغ است و بار دیگر تاکید و درخواست می‌کنیم که مردم از حضور در مراکز جمعیتی مانند بازار و مجتمع‌های خرید جدا خودداری کنند و جان خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.

نامدار یادآور شد: باید این روزها را با احتیاط بیشتر سپری کنیم و بویژه از خروج سالمندان و کودکان از منزل خودداری کنیم.

وی اظهار داشت: همه روزه از سوی سخنگوی وزارت بهداشت در ساعت ۱۴ آخرین آمار مربوط به مبتلایان بیماری کرونا و تست‌های مثبت اعلام می‌شود.

معاون سیاسی استاندار زنجان:

امنیت روانی جامعه تحت تاثیر التهابات فضای مجازی است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد گفت: امنیت روانی جامعه می‌تواند تحت تاثیر التهابات فضای مجازی قرار گیرد لذا اطلاع رسانی در فضای مجازی هم باید از طریق منابع موثق و به شیوه های صحیح صورت گیرد.

خدابخش مرادی‌ ، با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان زنجان اتخاذ شده است، گفت: تا به امروز مورد مثبتی از ابتلا به این بیماری در استان زنجان مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم اطلاع‌رسانی دقیق و به دور از هر گونه ایجاد التهاب به‌ویژه در فضای مجازی، اولویت امروز برای مقابله با بیماری کرونا است، تصریح کرد: روند اقدامات مقابله‌ای در استان به گونه‌ای است که زنجان تا به امروز استان سفید در زمینه کرونا بوده است.

مرادی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم، جامعه در شرایط کنونی با ایجاد شایعاتی در خصوص بیماری کرونا به التهاب کشیده شود، ادامه داد: رسانه‌ها در این خصوص وظایف سنگینی بر عهده دارند و نباید فراموش کنیم ایجاد التهاب در فضای مجازی، امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه گریزی به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زد و خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات، شاهد مشارکت ۴۸ درصد مردم استان زنجان بودیم، این در حالی است که مردم استان در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مشارکت خوبی داشته‌اند که امیدواریم این مشارکت تداوم داشته باشد.

استاندار گیلان در بازدید از یکی از شرکت های داروسازی در رشت خبر داد؛

ادامه تلاش های مجدانه برای تامین اقلام مورد نیاز مردم

استاندار گیلان  نیزدر بازدید از یکی از شرکت های بزرگ داروسازی در رشت، از توزیع گسترده مواد ضدعفونی کننده تولیدی در گیلان تا پایان هفته خبر داد و گفت: تلاش ما براین است تا دشواری های اخیر مردم در تهیه این ملزومات، برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در حاشیه بازدید از واحد تولید شرکت داروسازی کاسپین تامین در رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه درپی شیوع و گسترش کرونا ویروس در کشور احساس نیاز به ملزومات و اقلام محافظت شخصی، بهداشتی و مراقبتی ضرورت بیشتری پیدا کرد، افزود: به همین خاطر تقاضای مردم و مراجعه آنان به داروخانه ها و فروشگاه ها برای خرید این ملزومات نسبت به روال معمول افزایش یافت و در نتیجه برخی اقلام از جمله ماسک، محلول های ضدعفونی کننده و شوینده به شدت در بازار کمیاب شد.

وی به برگزاری جلسه‌های مختلف و تصمیم گیری مبنی بر استفاده شایسته از ظرفیت‌های درون استانی اشاره و خاطرنشان کرد: از طریق سازمان صمت تولیدکنندگان اقلام موردنیاز مردم را ترغیب کردیم تا ظرفیت تولید را افزایش دهند و آن دسته که قابلیت تغییر خط تولید داشتند، به این اقدام مبادرت کنند.

 نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد:  کارهای خوبی صورت گرفته و بسیار خرسندم از اینکه تنها این شرکت تولید دارو ( کاسپین تامین) می تواند تا پایان هفته بالغ بر ۵۰۰ هزار تیوپ ضدعفونی کننده در اختیار مردم استان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار تیوپ ضدعفونی کننده دیگر از سایر شرکت‌ها تامین می شود و این ظرفیت به ۸۰۰ هزار می رسد، گفت: درخصوص محلول های ضدعفونی کننده نیز بسیار امیدواریم که طی دو تا سه روز آینده به ۲۹ هزار لیتر که در بطری های متفاوت از ۵۰۰ گرمی و بیشتر است، به شکل پمپی یا ساده در اختیار شبکه توزیع قرار گیرد تا دشواری های مردم در تهیه این ملزومات طی روزهای گذشته، برطرف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه شرکت کاسپین تامین، به لحاظ جایگاه فروش در بازار ایران نهمین واحد تولید کننده محصولات دارویی کشور است، افزود: این واحد تولید دارو به صورت کاملاً استاندارد، بهداشتی و کیفیت بالا اقدام به تولید اقلام دارویی می کند.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات سریع شرکت داروسازی کاسپین تامین در راستای مبارزه با ویروس کرونا و اجرای پروتکل ضدعفونی است، خاطرنشان کرد: به واسطه نیازی که در استان داشتیم؛ تولید شربت ها در این واحد متوقف شده تا محصولات موردنیاز برای عرضه به بازار تولید شود.

دکتر زارع با اشاره به اینکه تولید و توزیع ژل ضدعفونی کننده و توزیع آن در سطح جامعه در راستای مسئولیت اجتماعی (CSR) صورت گرفته، اظهار کرد: اولویت توزیع اقلام تولیدی موردنیاز، درون گیلان است و سپس به استان های دیگر ارسال می شود.

شرکت داروسازی کاسپین تأمین به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان داروهای بیمارستانی با ۴۵۱ نفر پرسنل به تولید انبوه ۹ محصول انحصاری از جمله فرآورده‌های تزریقی و غیرتزریقی فعالیت دارد  و محصولات خود را به ۱۸ کشور دنیا صادر می کند.

 

نماینده عالی دولت در استان البرز:

مجموعه استان برای مقابله با کرونا ویروس بسیج و همراه هستند

نماینده عالی دولت در استان البرز نیزگفت: کار ما شبانه روزی است و ما فرماندهانی هستیم که افتخار پیدا کردیم در این برهه از زمان در خدمت مردم باشیم از این رو تمامی مدیران استان پای کار هستند و اساس قراردادی که بین مردم و دولت ها است تامین سلامتی و امنیت آنها می باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در حاشیه بازدید از چند واحد تولید اقلام ضد عفونی کننده و ماسک و همچنین نظارت بر روند تهیه و توزیع این اقلام در داروخانه های سطح شهر، در جمع خبرنگاران افزود: امروز به اتفاق مسئولان مربوطه پس از تشکیل کمیته مبارزه با کرونا ویروس برای بررسی میدانی روند تولید و توزیع اقلام ضد عفونی کننده و ماسک به شهرک های صنعتی سیمین دشت و بهارستان آمدیم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد ظرف چند روز آینده نیاز مردم به این مواد و اقلام به طور کامل تامین شود و دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز مامور به نظارت و رصد بر شبکه توزیع دارو پخش را ساماندهی کند.

شهبازی گفت: دستگاه قضایی، امنیتی، اطلاعاتی و تمامی نیروهای مسلح پای کار آمده اند که آرامش مردم استان مستمر و مداوم باشد.

وی افزود: براساس گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، در این دو روز اخیر شیوع بیماران مبتلا به کرونا ویروس رشد چشمگیری نداشته و تعداد زیادی از کسانی که در بیمارستان های استان بستری بودند ترخیص شدند.

استاندار البرز اضافه کرد: در بیمارستان امام علی (ع) کار تست کرونا با کیت هایی که از وزارت بهداشت ارسال شده، دنبال می شود و نتیجه تا حداکثر 5 ساعت اعلام می شود.

وی گفت: چند دارو برای درمان کرونا اکنون مورد استفاده قرار می گیرد که بر اساس گزارش ارائه شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خوشبختانه موثر بوده است.

شهبازی افزود: توصیه های زیادی صورت گرفته و مقرر شد که اجتماعات و جلسات غیر ضرور جلوگیری شود و به فرمانداران ماموریت داده شد که دستگاه هایی که مرتبط هستند با قرارگاه ساماندهی مقابله با کرونا استان که همه به رصد و نظارت بپردازند و نیازهای مردم به وفور در بازار یافت شود.

وی عنوان کرد: امروز از یک داروخانه شبانه روزی نیز بازدید بعمل آوردیم که با سرعت شبکه پخش در حال توزیع اقلام است و غذا و دارو و فرمانداران نیز بر این روند نظارت دارند.

استاندار البرز گفت: واحدها مشکلاتی همچون سرمایه در گردش داشتند که معاون اقتصادی استانداری را مامور کردم تا به بررسی این موانع بپردازد.

وی افزود: از واحدهای استان قدردانی می کنم که طی تماس های مکرر اعلام آمادگی کردند که برای تامین نیاز بازار تمام قد حضور دارند.

شهبازی ادامه داد: به طور حتم دکتر کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، نسبت به بسیج شبکه توزیع اقدام می کند تا تولیدات این شرکت ها به شکل فوری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به تصمیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور مبنی بر عدم برگزاری نماز های جمعه و جماعات، گفت: تعامل بسیار خوبی در استان وجود دارد که این امر جای قدردانی دارد، تمام تلاش ما برای سلامت مردم است و مطمئن هستم که البرز می تواند پایلوت برای پیشگیری جهت این بیماری باشد.

وی با بیان اینکه امید است رسانه ها نیز در این مسیر کمک دهنده و یاور ما باشند، اضافه کرد: از مجموعه کادر بیمارستان ها و مراکز درمانی استان که در خط مقدم مبارزه برای سلامت مردم هستند، قدردانی می کنم.

شهبازی گفت: اکنون در 420 داروخانه استان اقلام ضدعفونی کننده و ماسک به اندازه کافی با نظارت علوم پزشکی در حال توزیع است، همچنین این امر برای مراکز بهداشتی روستایی نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای تامین الکل مورد نیاز نیز با چند استان کشور وارد گفتگو شدیم و این امر هماهنگ شده است، افزود: در این مسیر اگر جایی قصور و کوتاهی صورت گیرد به طور حتم برخورد قانونی خواهیم داشت.

 

ساعات کاری ادارات و بانک های استان البرز کاهش یافت/

مدیریت سلیقه ای در خصوص کرونا ممنوع است

جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونای البرز نیز از کاهش ساعت ادارات و بانکهای استان با هدف پیشگیری از بیماری کرونا ویروس خبر داد و گفت: بر این اساس ساعات اداری بانکها و دستگاههای اجرایی البرز تا پایان هفته جاری از ساعت ۹ لغایت ۱۲ خواهد بود که از سوی معاونت توسعه و منابع استانداری به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، علی درویش پور با بیان این مطلب در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: هدف از اجرای  این طرح کاهش تردد آحاد مختلف مردم در سطح شهر به منظور کنترل در شیوع این بیماری است در این راستا از تمامی شهروندان درخواست می شود تا حد امکان از مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی استان ممانعت بعمل آورند.

وی همچنین در خصوص اجرای این مصوبه تصریح کرد: از مدیران دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود با اتخاذ تمهیدات لازم برای مرخصی زنان باردار، دورکاری و پرسنل دارای مشکلات ریوی اتخاذ شود تا تعداد پرسنل به حداقل ممکن برسد.

درویش پور همچنین تاکید کرد: فعال کردن میز خدمت در ورودی دستگاه های اجرایی و ارائه خدمات مطلوب به مردم می تواند در مواقع ضروری در مراجعه حضوری مردم به دستگاه ها گامی مهم در راستای کنترل این بیماری در سطح استان به شمار رود.

این مسئول ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی البرز و کادر پزشکی و درمانی استان، بر تشکیل کمیته مقابله با کرونا ویروس درتمامی دستگاه های استان، خاطر نشان کرد: مدیریت سلیقه ای در خصوص کرونا ممنوع است در این راستا نظارت مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص پرهیز از برگزاری تجمع ها از قبیل همایش ها و کنگره ها و … نکته قابل تاملی است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: از دیگر مراکز مهم تجمعی که باید مورد توجه قرار گرفته و بصورت مرتب و روزانه ضدعفونی شود فضاهای عمومی شهری از قبیل مبلمان شهری، پادگان ها، زندان ها، مراکز نگهداری از سالمندان است در این راستا  سازمان زندان های استان البرز با اتخاذ تدابیری همچون موافقت با مرخصی زندانیان کم خطر می تواند مدیران استان را در کنترل شیوع ویروس کرونا یاری دهد.

درویش پور در ادامه سخنان خود در خصوص تمدید تعطیلی مدارس گفت: این تصمیم باید از سوی ستاد ملی اعلام شود و در حیطه وظایف و اختیارات استان نیست.

تعطیلی قلیان سراها و آرایشگاه های زنانه و کاهش تردد در سطح  شهرها از جمله اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است که از سوی معاون استاندار البرز مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

تب بازار مواد ضدعفونی در البرز کاهش می یابد

شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز نیز در این نشست با بیان اینکه به دستور استاندار البرز خطوط تولید تعدادی از واحدهای تولیدی البرز به امر تهیه مواد ضدعفونی کننده از قبیل؛ ژل پاک کننده، مواد ضد عفونی کننده و گندزدایی اختصاص یافته است، گفت: با اتخاذ تدابیر اندیشیده شده و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی ظرف امروز و فردا با توزیع گسترده این کالاها در سطح مراکز و داروخانه های استان تب این بازار کاهش یافته و بار روانی آن از دوش مردم برداشته می شود.

Share this post