کسب رتبه چهارم استان در کشور در پایش محیط کسب و کار

کسب رتبه چهارم استان در کشور در پایش محیط کسب و کار

 

آوای میهن نیوز:  هفتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان با حضور اعضا در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق و همچنین با حضور برخی از اعضا جلسه در قالب ویدئو کنفرانسی با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه  رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: هرساله در راستای ارائه خدمات تخصصی و رشد توسعه کسب و کار و حمایت از  فعالان اقتصادی بر اساس ماموریت و وظایف ذاتی، اتاق برنامه های خود را تدوین می کند که امسال نیز جهت همراهی با برنامه های استان ، برنامه های اتاق همراستای رشد اقتصادی تدوین شد که امید است قدم های مناسبی در کنار مسولان در  این حوزه برداشت.

علی یگانه فرد با بیان اینکه عمده برنامه های اتاق در این حوزه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارحی،فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل،کمک به بهره برداری منطقه ویژه اقتصادی است، گفت: استفاده و فعال سازی ظرفیت های مغفول مانده در حوزه های مختلف اقتصادی استان نیز از دیگر برنامه های اتاق می باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه نقشه راه صادراتی استان سال گذشته تدوین شد و برای سال ۱۴۰۱ به روزرسانی می شود، خاطرنشان کرد: در این راستا مطالعه ۱۵ کشور همسایه آغاز شده و ۶ رقم کد گمرکی محصولات مورد نیاز کشور که امکان تولید در استان دارد نیز احصا می شود.

یگانه فرد با اشاره به مطالعه جهت شناسایی واسطه های تجاری کشورهای هدف و آماده سازی زمینه جهت همکاری با بهره برداران، فعالان اقتصادی و صادرکنندگان که علاقه مند به صادرات و بازار جدید هستند، افزود: هدایت فعالان اقتصادی در این مسیر برای دستیابی به تجارت و صادرات ۱ میلیارد دلاری استان نیز در این راستا پیگیری می شود.

وی در ادامه  با اشاره به نتیجه پایش محیط کسب و کار در پائیز ۱۴۰۰ که با همکاری اتاق اصناف، تعاون و اتاق بازرگانی صورت می گیرد به مشارکت ۸۲ واحد در این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح نمره استان ۵٫۵۰ و رتبه چهارم را کسب کردیم که در این طرح در تابستان رتبه پنجم و در بهار سال جاری رتبه هفتم را داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به آماده سازی تقویم پیشنهادی برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو در سال ۱۴۰۱ جهت پیگیری مشکلات و موارد بخش خصوصی، اظهار کرد: برای دستور جلسات و موضوعات نیز با تمام ادارت و تشکل ها و مدیران بخش خصوصی مکاتبه شده تا با جمع بندی نظرات با برنامه حرکت شود.

یگانه فرد همچنین با اشاره موضوع جلسه شورا در برگشت برخی از محصولات کشاورزی، گفت: البته این مهم از تولیدات استان نبود اما به دنبال اصلاح فرآینده های تولید و همچنین کود و سم و مشکلات این بخش است که با سلامتی مردم مرتبط است، هرچند نگرانی در استان در این باب وجود ندارد اما استاندارد مشخص در این بخش می تواند تضمین سلامت مردم و باشد و مشکلاتی در این بخش پیش نیاید.

Share this post