کنترل خشم در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود

کنترل خشم در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود

 

آوای میهن نیوز: دادستان مرکز استان زنجان اظهار داشت: مردم اگر خشم خود را کنترل کنند  هرگز حادثه تاسف بار وجبران ناپذیری اتفاق نخواهد افتاد، لذا باید کنترل خشم در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود

حجت ‌الاسلام کرمی در مورد دوقتل اخیر با تاکید بر اینکه مردم باید بتوانند خشم خود را کنترل کنند به خبرنگار آوای میهن گفت: خویشتن داری افراد در بسیاری موارد از نزاع و تصمیم گیری اشتباه جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد:  در دو قتل اخیر و مصدوم شدن ۲ نفر تحلیل ها نشان می دهد که عدم کنترل خشم و هیجان در چند لحظه و به نوعی عدم کنترل هیجانات لحظه ای باعث شده است تا جان انسان دیگری گرفته شود.

این مسوول قضایی تصریح کرد :اگر طرفین نزاع می توانستند برای چند لحظه خشم خود را کنترل کنند هرگز حادثه تلخ و تاسف باری اتفاق نمی‌افتاد.

دادستان مرکز استان زنجان در ادامه به ابراز پشیمانی قاتل اشاره کرد و گفت: در این خصوص خانواده قاتل نیز با مراجعه به دستگاه قضایی ابراز پشیمانی کرده ، اما اولین آسیب نیز متوجه خانواده قاتل شده است.

 حجت الاسلام کرمی در پایان با انتقاد از اینکه مهارت گفتگو در جامعه بسیار ضعیف است  افزود: هیجانات و عصبانیت های زودگذر و عمده رفتارهای خشونت بار منجر به اعمالی می شود که جبران ناپذیر است، لذا اگر تدبیری اندیشیده شود تا لحظه ها را مدیریت کرد، ناهنجارهای گوناگون رخ نخواهد داد.

گفتنی است:  ۱۰ آبان‌ماه  در یکی از باغات اتوبان زنجان – تبریز، دو جوان که سابقه درگیری با یکدیگر را داشتند و کینه قدیمی بین آن‌ها وجود داشت به جان هم افتادند که حاصل این نزاع بی‌منطق، منجر به قتل دو نفر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشریح موضوع قتل اظهار کرد: متاسفانه دو فرد که باغ آن‌ها در جوار هم قرار دارد، سال گذشته به خاطر یک نگاه با یکدیگر درگیر شده و از یکدیگر کینه به دل می‌گیرند.

سرهنگ جعفر رحمتی افزود: ادامه این کینه بعد از دیدار اتفاقی این دو فرد سر باز کرده و باعث درگیری خانوادگی می‌شود ، در این نزاع که ساعت ۱۴ رخ داد، پدر ۷۰ ساله و پسر ۴۰ ساله یک خانواده بر اثر ضربات چاقو و قمه جان خود را از دست می‌دهند و سه پسر دیگر خانواده نیز مجروح می‌شوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این نزاع ۸ نفر درگیر می‌شوند، گفت: متاسفانه فقر فرهنگی و کدورت بی‌مورد باعث بروز فاجعه‌ای شد که جبران آن غیرممکن است و جان دو انسان، بی‌دلیل قربانی این کینه شد و قاتل که جوان ۲۷ ساله بود، با تلاش ماموران در دام قانون افتاد.

رحمتی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید کنترل خشم را به کودکان خود بیاموزند، خاطرنشان کرد: متاسفانه رفتارهای آنی و بی‌توجه به عاقبت کار فجایعی را به همراه دارد که چندین خانواده را قربانی می‌کند.

 

 

Share this post