کوتاهی بانکها در انجام وظایف خود نسبت به تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست

استاندار گیلان عباسی

کوتاهی بانکها در انجام وظایف خود نسبت به تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست

 استاندار گیلان گفت: بانکهای استان در انجام وظایف خود نسبت به تولیدکنندگان کوتاهی نکنند و این به معنای یک ابلاغ بوده و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

آوای میهن نیوز: اسدالله عباسی عصر روز شنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان اظهار داشت: منابعی که دولت برای ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان در اختیار بانکها قرار داده است، باید به درستی و به موقع وارد عرصه تولید شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه بانکها تا آخرین روز کاری سال جاری برای خدمات رسانی و ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان وظیفه دارند، افزود: بانکها به این مهم توجه کنند که در بخش خدمات رسانی در حوزه تولید تعطیلی ندارند در این ارتباط با مسئول هیچ بانکی در استان تعارف ندارم.

وی معیشت و اشتغال را از دغدغه ها و اولویت های مهم دولت سیزدهم در کنار موضوع مسکن عنوان کرد و ادامه داد: موضوع تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری می‌تواند در افزایش تولید و کاهش بیکاری نقش مهم داشته باشد.

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه در راه اندازی پروژه های نیمه تمام اهتمام ویژه شود، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید سرلوحه دستور کار بانک ها قرار گیرد ضمن اینکه واحدهای راکد تحت تملک بانک ها نیز باید تعیین تکلیف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه بانک ها باید از بنگاه داری خارج شود، اظهار داشت: یکی از بانک ها ۶۰ واحد تولیدی را در تملک دارد که هر چه سریعتر باید احاله شود.

مدیریت باید تحولی باشد

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه مدیریت در استان باید تحولی باشد، افزود: در برخی مدیران بی‌حالی و بی تحرکی می بینیم.

وی اظهار داشت: مدیریت باید فضا را به صورت جهادی و عملیاتی متحول کند، نباید فرصت را از دست دهیم، بخشی از کارها را ضرب العجل می گذارم و نظارت ها را جدی تر می کنیم.

Share this post