کوه خواری در روستای پایین کوه زنجان متوقف شد

کوه خواری

کوه خواری در روستای پایین کوه زنجان متوقف شد

 

 میهن نیوز- با دستور دادستانی زنجان کوه خواری در روستای پایین کوه زنجان متوقف شد.

دکتر بهنام بیگدلو معاون دادستان مرکز استان روز جمعه به همراه مدیرکل بنیاد مسکن و تعدادی از کارشناسان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، بخشدار و معاون فرماندار زنجان با حضور در محل روستای پایین کوه با مشاهده کوه خواری در این روستا توقف ساخت و سازها را در اراضی ملی صادر کرد.

مدت‌ها بود که اهالی روستای پایین کوه زنجان نسبت به کندن کوه این روستا اظهار نگرانی می کردند و خبرنگار آوای میهن نیز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد در این خصوص از رئیس کل دادگستری سوال کرد که آیا  این مورد کوه خواری است یا نه و دادگستری چه اقدامی انجام خواهد داد؟ با واکنش حجت الاسلام صادقی نیارکی مواجه شد که وی به دادستان مرکز استان دستور داد تا پیگیری لازم در این خصوص انجام شود.

اینک پس از گذشت دو روز معاون دادستان زنجان با حضور در روستای پایین کوه و پس از شنیدن سخنان مدیران مربوطه و اهالی روستا دستورتوقف ساخت و ساز در کوه روستای پایین کوه را صادر کرد.

دکتر بهنام بیگدلو در گفتگوی اختصاصی با میهن  نیوز اظهار کرد: دادستانی اراده جدی برای صیانت از حقوق عامه، اراضی ملی و بیت‌المال  دارد و هرگونه گزارشی در مورد نقض این مسائل به دادستانی ارسال شود با قاطعیت ورود پیدا خواهد کرد و مسئله را با جوانب رعایت ضوابط قانونی مورد بررسی قرار داده و تصمیم گیری خواهد نمود.

 

 

وی سپس با اشاره به موضوع ساخت و ساز در کوه روستای پایین کوه تصریح کرد با توجه به گزارش هایی  در خصوص ساخت ساز هایی در اراضی روستای پایین کوه، بنا شد روز جمعه به همراه مدیران ادارات مربوطه در محل این ساخت و سازها حضور پیدا کنیم و بازدید میدانی انجام شود تا واقعیت ماجرا را از نزدیک ببینیم و بررسی نماییم تا تصمیم گیری انجام شود.

 دکتر بیگدلو افزود: با توجه به ابهاماتی که در خصوص صحت واگذاری این اراضی از اداره کل منابع طبیعی به بنیاد مسکن و همچنین صحت واگذاری این قطعات و اراضی از بنیاد مسکن به اشخاص خصوصی مطرح شد این دستور صادر شد که کلیه ساخت و سازهایی که در این قسمت صورت می گیرد چه ساخت و سازهایی که توسط بنیاد مسکن انجام میشود و چه ساخت و ساز هایی که توسط اشخاص حقیقی و خصوصی انجام می گیرد تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

 وی ادامه داد: روند کلی که جهت واگذاری این اراضی طی شده و روند و فرایندی که برای واگذاری این راضی به اشخاص خصوصی شده مورد بررسی قرار می گیرد که آیا این اهلیت و صلاحیت را دارا بود ه اند یا نه که در این خصوص بررسی صورت خواهد گرفت و پس از گزارش هایی که مراجع نظارتی برای دادستانی ارسال خواهد کرد تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد، اما امروز دستور توقف ساخت و سازها از سوی دادستانی صادر شد.

Share this post