گزارش سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه به استان زنجان

گزارش سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه به استان زنجان

 

گزارش ویژه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده ویژه دولت محترم در سفر استانی رییس‌جمهور و برخی اعضای کابینه به استان زنجان، صبح پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ به همراه دکتر پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان وارد شهرستان طارم شد.

دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه ۲۷ آبان، با ۷ برنامه سنگین و فشرده‌ی حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام ارجمند شهدای گرانقدر، دیدار با جمعی از مردم، خانواده شهدا و ایثارگران،حضور در شهرک صنعتی، بازدید از واحدهای صنعتی و دیدار با صنعتگران، بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای طارم و دیدار با کادر درمان، بیماران، مراجعین و همراهان، حضور در شورای اداری و استماع مشکلات و درخواست‌های مردم و مسئولین این شهرستان، دیدار با اقشار مختلف مردم و دیدار چهره به چهره، بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های مردمی، دیدار با خانواده معظم شهید اسمعلی نجفی و اهدای لوح تقدیر به مادر مکرمه این شهید والامقام در شهرستان طارم، بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید- ۱۹ در زنجان و دیدار و گفتگو با کادر بهداشتی، مراجعین و متقاضیان تزریق واکسن کرونا و حضور در شورای اداری استان به کار خود پایان داد. 

تعداد تخت‌های بیمارستان شهدای طارم دو برابر می‌شود

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تخت‌های بیمارستان شهدای طارم، از ۳۲ به ۶۴ تخت افزایش می‌یابد.

دکتر بهرام عین‌اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان طارم از افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان شهدای طارم، از ۳۲ به ۶۴ تخت خبر داد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت توانستیم با اقدامات موثر در مبارزه با ویروس کرونا گام بزرگی برداریم، افزود: تزریق  ۱۰۰ میلیون دز واکسن در مدت ۱۰۰ روز، گواه بر تلاش مستمر همکارانمان در وزارت بهداشت است.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کلینیک‌های ویژه‌ی ابهر و خدابنده

دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه کلینیک‌های ویژه‌ی ابهر و خدابنده نیازمند تکمیل است که برای تکمیل این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرد، افزود: تجهیز این کلینک‌ها به عهده وزارت بهداشت است.

 

 

وزیر بهداشت  در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس‌جمهور و برخی از وزرا برگزار شد، با بیان اینکه خیرین زنجانی در حوزه بهداشت و درمان واقعا کمک می‌کنند، اظهار کرد: خیرین زنجانی در ساخت و تجهیز بسیاری از مراکز درمانی در استان زنجان کمک کرده اند و برخی از این ها را خیرین به تنهایی ساخته اند.

وی با بیان اینکه مردم زنجان در زمان کرونا خیلی خوب رعایت کردند، ابراز کرد: در پیک پنجم استان زنجان کمترین مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا را در کشور داشت.

دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه میزان دوز اول واکسیناسیون در استان زنجان۸۸ درصد است، تصریح کرد: ۷۲ درصد از مردم هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و من فکر می‌کنم تا سه هفته آینده استان زنجان به ۹۰ درصد واکسیناسیون هر دو دُز خواهد رسید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در استان زنجان تکمیل مرکز تشخیص و درمان روانپزشکی را در برنامه داریم که متاسفانه بیش از ۶ سال است که این مرکز راکد مانده است، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار (۲۰ میلیارد تومان از برنامه و بودجه و۳۰ میلیارد تومان از منابع وزارت بهداشت) اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه کلینیک‌های ویژه‌ی ابهر و خدابنده نیازمند تکمیل است که برای تکمیل این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرد، افزود:تجهیز این کلینیک‌ها هم به عهده وزارت بهداشت است.

دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه بیمارستان بوعلی سینا خرمدره نیازمند تجهیز است، ابراز کرد: ۱۲ میلیار تومان از اعتبارات وزارت بهداشت برای تجهیز بخش آی سی یو این بیمارستان تخصیص پیدا کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای تجهیز بخش خیرساز بیمارستان ولیعصر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است برای تجهیز این بخش از اعتبارات مورد نیاز از منابع وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرد، تصریح کرد: برای سه پایگاه سلامت شهری و روستایی ۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این پروژه با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) انجام می شود.

 وی با بیان اینکه کلینیک دانشگاه علوم پزشکی زنجان یکی از بهترین ها در کشور است و تقریبا تمامی رشته ها را دارد، افزود: به استانداری زنجان این اجازه داده می شود تا املاک مازاد دانشگاه علوم پزشکی به فروش برسد تا با این اقدام بتواند پروژه های نیم تمام خود و خوابگاه‌های دانشجویی که یکی از مشکلات ما است را رفع کند.

سفر یکروزه معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی زنجان

دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی دانشجویی و مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابتدا با حضور در مزار شهدای گمنام علوم پزشکی زنجان، ضمن ادای احترام به مقام شهید گمنام این دانشگاه، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی بهار، اندیشه، آوینی و دیدار و گفتگو با دانشجویان حاضر، بازدید از اماکن ورزشی، پروژه‌ی احداث سلف مرکزی، سالن ورزشی چندمنظوره تجلی، استودیو سلامت و باشگاه علمی فرهنگی و اداره مشاوره و سلامت روان، از دیگر برنامه‌های ایشان بود.

دکتر شیراوژن در نشست مسئولین معاونت فرهنگی دانشجویی و نهاد نمایندگی رهبری هم بر وجود اراده و انگیزه به عنوان عامل اصلی موفقیت در دنیای کنونی تاکید کرد.

وی در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها نیز گفت: در هر دانشگاه و مجموعه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و دینی و حوزه اجتماعی نیاز داریم، فعالیت‌های فرهنگی در کنار امور روزانه باعث ایجاد طراوت روحی می‌شود و جان و روح انسان را صیقل می‌دهد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت‌های فرهنگی افزود: ما معاونت فرهنگ دانشگاه هستیم و کل دانشگاه نیز باید دید فرهنگی داشته باشد و به سمت تعالی ارزش‌های والای انسانی و آرمان‌های الهی حرکت کند و در این راستا می‌توانیم منشاء خدمات بزرگی در تربیت دانش‌آموختگان در عرصه‌ سلامت و درمان بیماران باشیم.

حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت در میز خدمت سلامت زنجان

دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه و تعدادی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه در جریان سفر استانی حجت‌الاسلام دکتر رئیسی؛ رئیس‌جمهور محترم و دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان زنجان، با حضور در میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به سوالات و درخواست‌های کادر بهداشت و درمان و مراجعین مردمی پاسخ و به صورت حضوری به مشکلات آنها رسیدگی کردند.

بازدید از بخش های مختلف بیمارستان آیت اله موسوی و دیدار با کادر درمان از دیگر برنامه های ایشان در حضور دو روزه در زنجان بود .

 

Share this post