۲۹۳ نوع قطعه در نیروگاه شهید رجایی قزوین طراحی و ساخته شد

۲۹۳ نوع قطعه در نیروگاه شهید رجایی قزوین طراحی و ساخته شد

 

۲۹۳ نوع قطعه مورد نیاز واحدهای نیروگاه شهید رجایی در ۶ ماهه امسال با استفاده از توانمندی های داخلی، از سوی متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد.

مهران پوررمضان مدیر امور بازرگانی نیروگاه با اعلام این خبر افزود: به منظور حفظ آمادگی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی برای تولید برق پایدار، ۲۹۳ قطعه مورد نیاز واحدهای سیکل ترکیبی و بخاری این نیروگاه با استفاده از ظرفیت های داخلی، در اداره ساخت داخل این شرکت، طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شد.

مدیر امور بازرگانی این نیروگاه در ادامه بیان داشت: طراحی و ساخت سیل های توربین بخار، چرخ دنده های فن های گیربکس ACT و اورینگ مورد استفاده در برج های خنک کننده اصلی و کمکی، طراحی و ساخت چرخ دنده های گیربکس واحد های گازی و چرخ دنده های پمپ سوخت بخشی از اقلامی است که به تعداد ۳.۷۳۲ عدد از آن ها توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

۲۹۳ نوع قطعه در نیروگاه شهید رجایی قزوین طراحی و ساخته شد

وی افزود: برای ساخت این تعداد قطعه و تجهیزات، نقشه های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اداره ساخت داخل شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته شده که در واحدهای نیروگاه به بهره برداری رسیده است.

پور رمضان گفت: با طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی های داخل کشور و ممانعت از خرید کالاهای مشابه خارجی انجام شد، تاکنون معادل میلیون ها ریال صرفه جویی ارزی و کاهش چشمگیری هم در هزینه های جاری شرکت شده است.

نیروگاه شهید رجایی با توان نامی دو هزار و ۴۰ مگاوات،  ۴ درصد از سهم انرژی تحویلی به شبکه سراسری برق را به خود اختصاص داده است./ایرنا

 

Share this post