۳۰۰ کودک زنجانی نیازمند یاری خیرین هستند

۳۰۰ کودک زنجانی نیازمند یاری خیرین هستند

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر حدود ۳۰۰ کودک دیگر در سطح استان زنجان نیازمند حمایت هستند و خیرین نیک اندیش می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی، حمایت و کمک مالی ماهانه به این کودکان را برعهده بگیرند.

 محمد محمدی قیداری  که به مناسبت هفته ملی کودک با با خبرنگاران افزود: همه تلاش بهزیستی، ایجاد زمینه‌های مناسب برای توانمندسازی کودک کار به ویژه سرپرست خانواده و کاهش آثار و عوارض فقر در خانواده و ممانعت از ترک تحصیل این کودکان به دلیل نیاز مالی و فقر است.

وی اظهار داشت: بهزیستی استان با انجام اقداماتی توانست، بیشتر کودکان نیازمند را که به دلیل مشکلات مالی ترک تحصیل کرده بودند به کلاس‌های درس و مدرسه بازگرداند و تعداد معدودی از کودکان که علاقه‌ای به ادامه تحصیل نداشتند، هم به مراکز فنی و حرفه‌ای و یا ورزشی هدایت کرده تا رسالت خود که محافظت از این کودکان در مقابل آسیب‌های اجتماعی است را انجام داده‌ باشید.

این مسوول، با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۵۳۴ خیر در استان بیش از ۶۶۹ کودک نیازمند را تحت پوشش قرار دادند گفت: تعدادی دیگر نیز نیازمند حمایت بوده که مشارکت خیرین می تواند در این خصوص بسیار مفید و اثرگذار باشد.

وی با اشاره به شعار این هفته با عنوان “حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی” گفت: این هفته فرصتی برای حمایت طلبی و حساس سازی جامعه نسبت به دوران کودکی و نگاه ویژه به کودکان به عنوان سرمایه های ملی و آینده سازان ایران اسلامی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: هفته ملی کودک انگیزه ای برای توجه و اهمیت به حقوق کودکان محسوب می شود، زیرا آنان دارای احساسات لطیفی هستند، این احساسات نیاز به توجه از طرف بزرگترها دارد، توجهی که به کودک اثبات می کند که وجودش برای اطرافیان اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از کودکان در کانون گرم خانواده کودکی نمی کنند و بهزیستی به عنوان یکی از پرچم داران جدی حمایت از کودکان با در نظر گرفتن امکانات معنوی و مادی خود، در این جبهه بزرگ فرهنگی، گام‌های محکمی برداشته که البته نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر است تا بتواند نتایج مثبت و موثر پیگیری‌های خود را در خانواده های این کودکان به نظاره بنشیند.

Share this post