۴۵۷طرح به مناسبت هفته دولت در استان قزوین افتتاح می‌شود

۴۵۷طرح به مناسبت هفته دولت در استان قزوین افتتاح می‌شود

استاندار قزوین:

۴۵۷ طرح به مناسبت هفته دولت در استان قزوین افتتاح می‌شود/ امانتداری و رعایت حقوق مردم ، از وظایف مشترک رسانه ها و مسوولان است

آئین های عزاداری باید با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود/رویکرد و سیاست اصلی در استان قزوین حمایت از تولید و سرمایه گذاری است/دولت تدبیر و امید متعلق به یک جناح خاص نیست

استاندار قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در این ایام ۴۵۷ طرح عمرانی،خدماتی،اقتصادی و فرهنگی در استان با ۸۶۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار و اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۴۳۲ نفر افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به به گزارش آوای میهن نیوز، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری ،هدایت الله جمالی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد،افزود: به مناسبت هفته دولت طی روزهای آینده میزبان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه خواهیم بود که بدون شک آثار و برکات خوبی را برای تسریع در اجرا و تکمیل طرح های بزرگ عمرانی استان خواهد داشت.

وی همچنین ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم،افزود: هفته دولت فرصتی مغتنم برای معرفی خدمات ارائه شده از سوی دولت و نظام به مردم است.

استاندار قزوین یاد و خاطر شهدای دولت را نیز گرامی داشت و گفت: باعث افتخار است که شهید رجایی به عنوان نماد و ثمبل خدمت و مدیریت در کشور اهل قزوین است و مردم استان از این جهت باید به خود ببالند.

استاندار قزوین در ادامه با قدردانی از تلاش رسانه ها در انعکاس مطالبات مردم و خدمات دولت، گفت: در هر صحنه ای که لازم بوده از جمله اطلاع رسانی در خصوص موضوع کرونا و کمک به پیشگیری از آن برای صیانت از سلامت مردم شاهد فعالیت و تلاش های پررنگ رسانه های استان بوده ایم که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی انسجام اجتماعی خوبی را در استان طی این ایام شاهد بودیم که با کمک رسانه ها پیش آمد،افزود: با توجه تداوم این بیماری نیازمند تداوم این همکاری از سوی رسانه ها بوده و اطلاع رسانی مناسب از سوی خبرنگاران هستیم.

جمالی پور با بیان اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم،افزود: به انجام آیین های عزاداری امام حسین(ع) باور داریم اما این ایین ها امسال به دلیل شرایط کرونا و به دلیل‌ جلوگیری از انتشار این بیماری کمی متفاوت تر می شوند.

وی با بیان اینکه عزاداری های مربوط به سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) امسال باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود،افزود: اگر این موارد رعایت نشوند به مثابه تجاوز به حقوق مردم و ارتکاب جزم است و دستگاه قضا باید به آن ورود پیدا کند.

جمالی پور ادامه داد: البته باید اذعان کرد عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عاشق مردم نیز بوده و به سلامت جامعه نیز فکر می کنند و حتما اکثریت عوامل هیات ها و عزاداران قزوینی به خوبی نکات بهداشتی را رعایت خواهند کرد و بدون ایجاد مشکل خاصی مراسم های این ایام به شکل با شکوه برگزار می شود.

استاندار قزوین همچنین گفت: مقام معظم رهبری بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید دارند و خود نیز به این موضوع مقید هستند و فرمودند ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا باید اجرایی شده و این مساله باید مورد توجه هیات های عزاداری ماه محرم قرار بگیرد.

جمالی پور، امانتداری و رعایت حقوق مردم را از وظایف مشترک مسوولان و رسانه ها عنوان کرد و گفت: بسیار مهم است که در انجام کارهای خود امانتداری و تعهد به حقوق مردم را مورد توجه قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنکور در سراسر کشور از جمله استان قزوین،گفت: با تمهیدات اندیشیده شده از قبل، همه الزامات بهداشتی در حوزه های کنکور رعایت شده است و هیچ نگرانی بابت به خطر افتادن سلامت کنکوری ها وجود ندارد.

استاندار قزوین در بخش دیگری لز صحبت های خود به ناکامی آمریکا در تصویب قطعنامه برای تحریم تسلیحاتی کشور اشاره کرد و گفت: این اتفاق پس از تشکیل سازمان ملل متحد یک رخداد نادر و بی سابقه بوده که کل کشورهای عضو شورای امنیت به جز یک کشور کوچک جزیره ای پیشنهاد قطعنامه را نپذیرفته و مخالف آمریکا رای دادند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی و حتی یک عضو اصلی شورای امنیت نیز با آمریکا در این موضوع همفکر نبودند و این یک شکست بزرگ برای ترامپ بود،افزود: این اتفاق یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است که مرهون هدایت های مقام معظم رهبری و تیم دیپلماسی کشور بود.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به توافقنامه ننگین صلح بین رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی،گفت: تلاش های اسرائیل برای همکاری و برقراری رابطه با رژیم های مرتجع در منطقه با هدف اجماع علیه منافع جمهوری اسلامی ایران است اما دشمنان باید بدانند اقتدار ایران با این قبیل کارها خدشه ناپذیر است.

جمالی پور گفت: اتفاقات افتاده در عرصه دیپلماسی در دولت یازدهم و دوازدهم که متاثر از هدایت های مقام معظم رهبری بود نشان از کارکرد قدرتمند تیم وزرات خارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران داشت و موجب بی اعتباری بیشتر آمریکا در محافل بین المللی و مجامع جهانی شد.

وی در ادامه با اشاره ضرورت وحدت و انسجام در جامعه برای خنثی کردن توطئه های دشمنان،خاطرنشان کرد: دعواهای سیاسی نباید موجب شود تا منافع ملی تحت شعاع قرار بگیرد چرا که این کار ظلم به نظام و مردم و شهداست.

وی تصریح کرد: کشور ما دارای سرمایه انسانی و خدادادی غنی است و با استفاده مناسب از این منابع  در سایه حمایت از یکدیگر و انسجام و وحدت می توانیم مشکلات را حل کنیم.

جمالی پور افزود: اختلافات بین مسوولان مایه خوشحالی  دشمن بوده اما انسجام و وحدت ما مایه خفت و خواری دشمنان است.

استاندار قزوین همچنین گفت: با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری و آرمان های امام و شهدا مسوولان در استان قزوین در چارچوب وحدت و انسجام گام برداشته اند و چندصدایی در استان وجود ندارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص گزینش مدیران و توجه به شایسته سالاری، گفت: پس از آمدنم به قزوین با مسایل مختلفی همچون حوادث آبان ماه، موضوع انتخابات و سپس بحران کرونا روبرو شدیم و در حال حاضر نیز در اواخر کار دولت قرار داریم و فرصتی برای توجه به تغییرات مدیریتی پیش نیامد اما به شایسته سالاری در انتخاب مدیران و گزینش مدیران متعهد، متخصص و ریسک پذیر تاکید و باور دارم.

استاندار قزوین با بیان یک مدیر در شرایط فعلی کشور باید ریسک پذیر باشد، خاطرنشان کرد: از همه مدیرانی که برای مردم و در جهت خدمت رسانی بهتر ریسک کنند حمایت خواهیم کرد و این را برای خود یک تکلیف شرعی می دانم

با بیان اینکه رویکردهای حمایت از سرمایه گذاری از استان را تقویت کرده ایم،افزود: خود را در این خصوص وقف کرده ایم چرا توجه به این حوزه از نیازهای اساسی کشور و مردم است و در همین راستا پاسخگویی به استعلامات مورد نیاز سرمایه گذاران به جای یک سال و چند ماه در یک ماه پاسخ داده می شود و هر مدیری در این خصوص کوتاهی کند، با وی برخورد خواهد شد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما حمایت از بخش تولید و استمرار فعالیت صنایع است و در این خصوص ریسک کرده و هر مساله و تهدیدی را به جان می خریم.

جمالی پور اظهار داشت: در راستای پیشبرد این سیاست اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را در استان نداده ایم و البته این سیاست با همکاری خوب اعضای شورای تامین و دستگاه قضا و مدیرکل دادگستری و دادستان های شهرهای استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه با رعایت امانتداری نسبت به مسوولیتی که دولت به بنده داده است به طور جدی پیگری تامین منافع مردم و کشور هستم، اظهار داشت: هیچ گاه به خاطر حفظ پست و صندلی مدیریتی دست از منافع کشور و مردم برنمی دارم.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اینکه باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم را هرچه بیشتر در این حوزه دخیل کنیم و به آنها اجازه مشارکت دهیم، خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای برون رفت از مسایل و مشکلات اقتصادی کشور تکیه بیشتر به اقتصاد مردمی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.

وی به برخی گمانه زنی های رسانه ای در خصوص تغییرات مدیریتی اشاره کرد و گفت: این گمانه زنی ها نادرست بوده و حرفه ای و اخلاقی نبستند و به ضرر استان است و با توجه به‌ اواخر عمر دولت و برای عدم وقفه به خدمت رسانی به مردم هیچ تغییراتی در زمینه مدیریتی به جز جابه جایی مدیران بازنشسته و یا پست های خالی در استان نخواهیم داشت.

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود از انتقال آب سد طالقان به استان قزوین به عنوان اولویت اساسی استان نام برد و گفت: همان طور که به مردم آبیک قول داده بودیم همه تلاش خود را برای رساندن آب طالقان به این شهر انجام داده ایم و از همه توان و انرژی و ارتباطات خود در این خصوص استفاده کرده ایم و امیدواریم به زودی شاهد به ثمر نشستن این طرح بزرگ که در گام اول مردم آبیک را از آب با کیفیت و بهداشتی سد طالقان بهره مند می کند، باشیم.

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت اجرایی شدن شعارها و وعده های دولت گفت: دولت ها با توجه به اینکه با رای مردم به روی کار می آیند مکلف به اجرای برنامه ها و شعارهای وعده داده شده هستند.

وی با بیان اینکه همه دولت ها دارای نقاط ضعف و قوت هستند و دولت فعلی نیز از این موضوع مستثنی نیست،افزود: در مقایسه عملکرد دولت ها باید شرایط زمانی و وضعیت کشور و اوضاع بین المللی و جهانی را مد نظر قرار داد و به تصویر کشید تا بتوان به یک قضاوت درست و عادلانه دست یافت.

جمالی پور با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم متعلق به جناح خاصی نبوده است،افزود: همه جریان های سیاسی کشور به نوعی از دولت حمایت کرده اند و مدیران آنرا افرادی از جریان های سیاسی مختلف تشکیل می دهند بنابراین موفقیت ها در ابعاد مختلف و یا ناکامی ها در برخی حوزه ها در عملکرد دولت را نباید به نام یک جریان خاص ثبت کرد.

 

Share this post