۶ برنامه مرتبط به حوزه زن وخانواده در قزوین اجرایی می شود

۶ برنامه مرتبط به حوزه زن وخانواده در قزوین اجرایی می شود

مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری قزوین گفت :امروز وظیفه ماست که پای صحبت زنانی بنشینیم که از ابتدا با آرمان های انقلاب اسلامی امام راحل (ره) همراه بودند ونهال انقلاب را به ثمر رساندند واین امانت به نسل جدید سپرده شد.

به گزارش آوای میهن نیوز، صدیقه ربیعی در کمیته بانوان استان قزوین که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد تصریح کرد: مدیران حوزه اجتماعی وفرهنگی استان باید ازدواج های ماندگار وموفق را با هدف آموزش سبک زندگی وتاب آوری اجتماعی به زوج های جوان نشان دهند .

وی به اهمیت شکل گیری این کمیته اشاره کرد و افزود : در راستای گرامیداشت هرچه با شکوه تر چهلمین سالگرد دفاع مقدس ، برش استانی دستور العمل کمیته بانوان ستاد را اعم از سیاست های اجرایی ، ساختار ، شرح وظایف و دستورات هماهنگی برای اجرا را به شهرستانها ابلاغ نمودیم تا جلسات متناظر استانی در سطح شهرستانها نیز تشکیل گردد .

ربیعی در ادامه اشاره کرد این کمیته علاوه بر مناسبتهای عمومی دفاع مقدس اعم از ایام ا… دهه فجر ، وهفته دفاع مقدس و… ، ۶ مناسبت مرتبط به حوزه زن وخانواده را از تقویم اجرایی سالیانه دفاع مقدس انتخاب نموده وبنا داریم با مشارکت دستگاههای اجرایی ذیربط ویژه برنامه هایی را برای این ۶ مناسبت پیش بینی نمائیم .

وی افزود: اولین مناسبت پیش رو ، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س) است که هفته مرتبط با این مناسبت با عنوان ” نقش خانواده در تداوم مقاومت وپایداری ” نامگذاری شده واز ۲۸ تیرماه لغایت ۳ مرداد ماه می باشد . آمارها نشان می دهد که کاهش ازدواج جوانان در کنار افزایش طلاق باعث شده تا تبعات اجتماعی روند صعودی پیدا کند و باید در این راستا فرهنگسازی مناسبی صورت پذیرد .

ربیعی به مناسبت هفته ازدواج مصادف با ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س) اشاره کرد واظهار داشت : این ایام بهترین فرصت پیش رو دستگاههای حوزه اجتماعی وفرهنگی است تا فرهنگ ازدواج در سن مناسب را به بهترین شکل ممکن برای جوانان تبیین کرده ونهایتاً به آنان اصول زندگی پایدار را ارائه نماید .

 مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری بر زندگی ساده زوج های جوان تاکید کرد وگفت : یکی از موضوعاتی که در قزوین باعث شده زندگی زوج ها تحت تاثیر منفی آن قرار گیرد ، تجمل گرایی است وخیلی از زوج ها تصور می کنند زندگی کردن به روش ساده امکان پذیر نیست بنابراین در هفته ازدواج باید تلاش کنیم این دیدگاه وفرهنگ را اصلاح نماییم وبه ترویج ازدواج های آسان بپردازیم .

ربیعی با بیان اینکه ازدواج ها ی موفق باید در این هفته شناسایی شود ، اظهار داشت : زندگی زوج های موفق را برای جوانان به تصویر بکشید واین باور را در ذهن مردم جای بیاندازید که با فرهنگ گفت وگو ورفع تعارضات می توان زندگی خوبی را تا پایان عمر کنار شریک زندگی رقم زد .

این مسئول تصریح کرد : رسانه ها باید در این هفته از نمونه های موفق ازدواج با مردم صحبت کنند واینکه زوج ها ی جدید نباید با کوچکترین بحث وجدلی راهی دادگستری شده واحساس کنند که در پایان خط زندگی قرار دارند .

ربیعی تاکید کرد : تاب آوری خانواده های نسل جوان باید مورد تحلیل وارزیابی قرار گیرد و برای این نسل باید توضیح داد که همه مشکلات حول محور مسائل اقتصادی دور نمی زنند ولازم است موضوعات مختلفی را مورد توجه قرار داد . ربیعی در ادامه بیان داشت : امسال چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی ودفاع مقدس است وباید به صورت ویژه به نقش زنان توجه داشته باشیم . نقش امروز زنان در خانه ، بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ انقلاب ، ایثار و شهادت به اعضای خانواده است .

ربیعی خاطر نشان کرد : به همان اندازه که زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند ، سهم آنها در دفاع مقدس نیز بسیار پر رنگ است وهمین همسران شهدا امروز می توانند بهترین معلم برای فرهنگسازی ازدواج جوانان بوده وسبک زندگی خودشان را برای نسل جوان بازگو کنند . وی خاطر نشان کرد : امروز وظیفه ماست که پای صحبت زنانی بنشینیم که از ابتدا با آرمان های انقلاب اسلامی امام راحل (ره) همراه گشتند ونهال انقلاب را به ثمر رساندند واین امانت به نسل جدید سپرده شود

 

Share this post