۷۱.۳ درصد پروژه های هفته دولت امسال زنجان مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی است

۷۱.۳ درصد پروژه های هفته دولت امسال زنجان مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی است

 

 

  استاندار زنجان گفت: بر اساس سیاست اتخاذ شده و افزایش کیفیت پروژه ها در استان شمار پروژه های هفته دولت امسال نسبت به سال ۹۹، ۵۲ درصد کاهش، اما اعتبارات ۳۸ درصد افزایش دارد، ۹۸ درصد آنها افتتاح و تنها ۲ درصد کلنگ زنی و ۷۱.۳ درصد نیز مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی است

فتح الله حقیقی در جشنواره شهید رجایی استان با اشاره به پروژه های هفته دولت امسال در استان افزود: شمار پروژه های عمرانی امسال به ۷۰۲ پروژه تقلیل یافته و بر این اساس میزان پروژه نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد کاهش یافته اما اعتبار در نظر گرفته ۱۲ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان است.

وی یادآوری کرد: در هفته دولت امسال ۴۵۰ پروژه با اعتبار یکهزارو ۷۴۸ میلیارد تومان در این استان افتتاح می شود که این تعداد در سال گذشته، ۹۹۴ پروژه به مبلغ یکهزار و ۳۴۸ میلیارد تومان  بود که هر چند پروژه ها کاهش ۵۲ درصدی یافته اما مبلغ  آنها افزایش دارد.

به گفته حقیقی فرصت شغلی ایجاد شده پروژه های هفته دولت سال گذشته، یکهزارو ۲۴۰ نفر بود و این رقم برای پروژه های هفته دولت امسال یکهزار و ۵۸۱ نفر است، که افزایش ۲۸ درصدی را نشان می دهد و این پروژه ها در بزرگترین نهاد تصمیم گیری استان، شورای برنامه ریزی رخ داده است.

استاندار زنجان با اشاره به وضعیت صادرات استان طی پنج ماهه امسال گفت: میزان صادرات در مدت یاد شده به ۱۸۰ میلیون دلار سیده و این موضوع به این معنی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۴۶ درصدی دارد و در صورت تداوم این وضعیت این رقم تا پایان سال جاری به بالای ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

وی عبور موقت را از موضوعات مهم استان عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته ۷۸ میلیون دلار عبور موقت ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن، ۴۳ درصد افزایش دارد.

به گفته حقیقی، در پنج ماهه امسال نیز این رقم ۴۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳۳ درصد افزایش یافته و در صورت تداوم این وضعیت بسیار معنادار خواهد بود.

استاندار زنجان همچنین برگزاری کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان را یادآور و خاطرنشان کرد: این موضوع به مرحله نهایی رسیده که یکی از اقدامات انجام گرفته در این راستا ساخت سریال ۳۰ قسمتی شهید شهریاری است.

Share this post