کشف فرار مالیاتی ۲ هزارمیلیاردی در زنجان

سردار جهانبخش

کشف فرار مالیاتی ۲ هزارمیلیاردی در زنجان

فرمانده انتظامی استان  زنجان از شناسایی ۵ متهم که با خرید زمین های مرغوب و تجاری شهر به قیمت پایین بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی درآمد نامشروع کسب کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار آوای میهن نیوز، سردار”رحیم جهانبخش” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی از فعالیت چند بنگاه معاملاتی که اقدام به اخلال در نظام اقتصادی می کنند، مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با بررسی های کارشناسی شده مطلع شدند، ۵ نفر از بنگاه های معاملاتی در شمال شهر زنجان اقدام به خرید زمین های مرغوب با قیمت های پایین کرده و با معاملات صوری هیچگونه مالیاتی را پرداخت نمی کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی با بررسی های کارشناسانه دریافتند، این ۵ نفر بیش از ۴۵ قطعه زمين مسکوني در قسمت هاي مرغوب و تجاري شهر را با قیمت های پایین خریداری کردند، گفت: تراکنش های مالی این افراد بیش از ۲ هزار میلیارد ریال ثبت شده است که با معاملات صوری هیچ مبلغی را بابت مالیات پرداخت نکردند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه این افراد با تشکیل پرونده به اداره مالیاتی معرفی شدند، تصریح کرد: پرونده دیگری هم با موضوع اخلال در نظام اقتصادی برای این ۵ متهم تشکیل و با دستور قضائی املاک این افراد پلمب و پرونده در حال رسیدگی است.

Share this post