سوادآموزی ارتکاب مجدد جرم را در جامعه کاهش می دهد

سوادآموزی ارتکاب مجدد جرم را در جامعه کاهش می دهد

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان:

سوادآموزی ارتکاب مجدد جرم  را در جامعه کاهش می دهد

اداره کل زندانها به صورت ویژه در راستای سواد آموزی اقدام کرده است

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در دیدار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار داشت: به برکت جمهوری اسلامی ایران همواره توجه به سواد آموزی در زندان ها در دستور کار مسئولان قرار گرفته است و در زمان حاضر نیزمی‌توان گفت علاوه بر یادگیری سواد سعی کرده ایم محکومان را به سمت حفظ قرآن کریم نیز هدایت کنیم.

 محمد جوادی اضافه کرد: از آنجایی که سوادآموزی یک رسالت خطیری دارد، می طلبد که همه مسئولان با همکاری یکدیگر در راستای ارتقای سوادآموزی گام بردارند چرا که یادگیری همواره در جامعه موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در اداره کل زندان ها با نگاهی ویژه به مقوله سوادآموزی پرداخته می‌شود تصریح کرد: اگرچه متاسفانه در این زمینه شاهد کمبودهایی از جمله فضای آموزشی هستیم اما موضوع نهضت سوادآموزی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل زندانها به شمار می‌رود، به طوری که در بحث بی‌سوادی ،کم سوادی و دوره تحصیلات تکمیلی توجه ویژه ای صورت گرفته و هم اکنون ۱۲ نفر از زندانیان توانسته اند دیپلم اخذ کنند و شش نفر هم در دوره تحصیلات تکمیلی موفق به اخذ مدرک شدند و ۱۲ نفر دیگر هم در طرح جدید توانسته اند ثبت نام کنند و در دوره تکمیلی تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

 به گفته جوادی هر قدر سواد و اطلاعات افراد بیشتر شود، ارتکاب مجدد جرم در جامعه کمتر خواهد شد.

 مدیرکل زندان ها ادامه داد: متاسفانه افرادی که گاهاً مرتکب جرم می شوند از حد سطح سواد کمتری برخوردارند چرا که آگاهی آنها نسبت به جامعه بسیار پایین است لذا سوادآموزی می تواند ارتکاب مجدد جرم  را در جامعه کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه مکان مناسبی برای تدریس زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد وجود ندارد افزود: اگر آموزش و پرورش با همکاری خیرین بتوانند در راستای احداث مدرسه ۳ کلاسه در زندان اقدام کند بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد چرا که یادگیری باید در یک فضای مناسبی مانند مدرسه انجام شود تا فرد نیز حس یادگیری داشته باشد. جوادی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هم اکنون نزدیک به دو سوم زندانیان در طرح حفظ قرآن کریم مشارکت دارند و توانستیم به نتایج مطلوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

 وی ادامه داد: افرادی که به هر دلیلی جرمی مرتکب شده اند و اکنون زندانی هستند وقتی به حوزه قرآن راهنمایی می شوند و شروع به یادگیری می کنند از نظر رفتاری و بسیاری از خصوصیات تغییر می‌کنند و هر وقت نیز به جامعه بازگردند از جایگاه مناسبی برخوردار خواهند شد لذا با کمک این کتاب الهی می توانند مسیر خود را به درستی انتخاب کنند.

 مدیر کل زندانها در پایان از حضور معاون سوادآموزی اداره کل و رئیس اداره سوادآموزی اداره کل تقدیر و تشکر کرد.

Share this post