توفیق نهضت سوادآموزی در حوزهای مختلف افتخاری برای نظام است

توفیق نهضت سوادآموزی در حوزهای مختلف افتخاری برای نظام است

امروز سواد به معنی بهرمندی فرد از شرایط زندگی به نفع خود و جامعه است/

معاون سواد آموزی استان زنجان درگفتگوی برنامه زنده تلویزیونی سلام زنجان با تبریک سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) اظهارداشت: امروزه نهضت سواد آموزی جامعه را به سمتی هدایت کرده که دانش آموزان ،افرادی که نقطه اغازینشان نهضت سواد آموزی بوده را الگوی خود قرار می‌دهند ودر راستای علم آموزی بیشتر تلاش وکوشش می کنند.

به گزارش آوای میهن نیوز، فرحناز فتحی افزود: طبق تعاریف یونسکو، سوادی، سواد محسوب میشودکه باعث تغییر زندگی شود  یعنی بهره مندی فرد از شرایط زندگی به نفع فرد و جامعه باشد ودر زمان حاضر توفیق نهضت سوادآموزی  در حوزهای مختلف افتخاری برای نظام است.

به گفته وی تاکنون۱۲۷ سوادآموز در استان زنجان  با پشتکار توانسته اند در سطح تحصیلات دانشگاهی به مدارج عالی دست یابند  که این افتخاری بزرگ برای نظام و استان زنجان به شمار می رود.

این مسوول سوادآموزی ادامه داد: نهضت سوادآموزی علاوه بر خواندن و نوشتن امروزه طرح پیوند سوادوزندگی را اجرا می‌کند چراکه سواد و زندگی ابعاد مختلف وجودی فرد را مخاطب قرار می‌دهد و این طرح بعد تربیتی، نگرشی، پرورشی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی بویژه  اقتصادی با پیوست سوادآموزی را در نظر می‌گیرد.

 فتحی تصریح کرد: بعد از ۵ سال یکی از سواد آموزان استان زنجان که یک خانم بالای ۴۰ ساله است در مسابقه پرسش مهر کشوری  از بین کل سوادآموزان دوره انتقال کشور، سوادآموز برتر ملی انتخاب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه معلمی شغل بسیار سخت و درعین حال سهلی است تاکید کرد: از آنجائیکه معلمی عشق است و درس دادن عاشقانه انجام می شود سختی آن سهل می گردد لذا در دوره سواد آموزی این موضوع دوچندان نمایان می شود  چرا که جامعه هدف سوادآموزی با شرایط زندگی خودش آموزش می بیند ومعلمان ما برای ترغیب آنها همواره تلاش می کنند و گاهی در روستاهای دوردست افراد بی سواد را شناسایی کرده واهمیت موضوع آموختن سواد را تبیین میکنند تا آنها مشتاق یادگیری شوند.

معاون سواد آموزی استان زنجان گفت: معلمان وآموزش دهندگان ما هرگز به این حوزه به عنوان  یک شغل وحرفه نگاه نمی کنند چراکه اگراینگونه باشد مسائل مادی بوجود خواهد آمد وهر جا مسایل مادی بوجود بیاید عشق وعلاقه کنار می رود لذا به همین دلیل معلمان عاشقانه برای آموزش تلاش می کنند تا افراد مختلف جامعه از حداقل امکانات جامعه استفاده کنند.

 

 

Share this post