یوم العباس امسال نمایش ولایتمداری مردم استان زنجان است

یوم العباس امسال نمایش ولایتمداری مردم استان زنجان است

استاندار زنجان:

یوم العباس امسال نمایش ولایتمداری مردم استان زنجان است

استاندار زنجان گفت: اهالی پایتخت شور و شعور حسینی خود را برای برگزاری محرمی متفاوت طبق اعلام ستاد ملی کرونا آماده می کنند.

فتح الله حقیقی در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های محرم گفت: یوم العباس اوج ولایتمداری و مشق دلدادگی مردم استان زنجان به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است اما امسال برنامه آن روز طبق ضوابط و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا برگزار می شود.

مقام عالی استان خاطر نشان کرد: در روز یوم العباس مردم زنجان در عمل، ارادت خود را به ولایت نشان خواهند داد و با تبدیل هر خانه به یک حسینیه و هر خانواده به یک هیات در سوگ اباعبدالله و یاران باوفای ایشان خواهند گریست و امیدواریم همچون گذشته باز هم زنجانی ها الگویی برای سایر استانها در برگزاری عزادارای بی آلایش و تاثیرگذار باشند.

استاندار زنجان با قدردانی از اقدام مادحان و هیئات مذهبی استان در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تذکرات ستاد ملی کرونا در برگزاری برنامه های محرم گفت: باید از تصمیمات و اقدامات احساسی پرهیز کنیم و برای این امروز در زنجان ستاد یوم العباس تشکیل می شود. ما برنامه ریزی لازم را برای هشتم و یازدهم محرم آغاز کرده ایم تا جلوه ای دیگر از ارادت به اهل بیت علیهم السلام را به نمایش بگذاریم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان با بیان اینکه همه ما فدایی امام حسین (ع) و سرباز ولایت هستیم بیان داشت محرم امسال باید حال و هوای سال های گذشته را داشته باشد اما نباید اجازه داد برخی از این شرایط سوء استفاده کنند و بدانیم نام و یاد امام حسین(ع) در قلب های ما همیشه جاریست و مردم دیار غواصان دریادل و پایتخت نشینان شور و شعور حسینی این حقیقت را اثبات خواهند کرد.

وی متذکر شد هرجا تجمعی باشد کرونا درکمین است و علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی های این ویروس منحوس را برپایی مجالس عروسی و ترحیم دانست و تاکید کرد: ویروس کرونا هر روز قوی تر و خطرناکتر می شود و برگزارکنندگان مراسم های عروسی و عزا بدانند که مسبب ابتلای دیگران به کرونا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در این جلسه با قدردانی از تلاش های مسئولان استان در پیشگیری از کرونا گفت: محرم و عزای امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست ولی امسال شرایط فرق دارد و باید براساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا عمل کنیم و می توانیم با جایگزین کردن برنامه های جدید ارادت خود را به سالار شهیدان  نشان دهیم.

Share this post