بدون ضامن، از بانک مهر ایران تسهیلات بگیرید!

بدون ضامن، از بانک مهر ایران تسهیلات بگیرید!

بدون ضامن، از بانک مهر ایران تسهیلات بگیرید!

اگر شما هم در ارائه تضامین مورد نیاز برای دریافت وام مشکل داريد، بايد بدانيد بانک مهر ايران به‌تازگي پرداخت تسهيلات بدون ضامن را اجرايي کرده و مي‌توانيد تنها با يک فقره چك ضامن خودتان شويد!

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در راستای گسترش ابزارهاي بانکداري نوين، خدمتي جديد را بر بستر همراه‌بانک خود ارائه كرده است. بانك مهر ايران كه پيش از اين افتتاح حساب آنلاين و همچنين درخواست تسهيلات آنلاين را بر بستر وب‌سايت و همراه‌بانك خود ارائه كرده بود، به‌تازگي امكان درخواست تسهيلات بدون ضامن را نيز روي نرم‌افزار همراه‌بانك خود ايجاد كرده است.

در این روش که بر مبنای امتیاز اعتباری مشتري است، متقاضي دريافت تسهيلات، نيازي به ارائه ضامن ندارد و در صورتي که امتياز اعتباري وي اجازه دهد، خودش ضمانت تسهيلات دريافتي را بر عهده گرفته و تنها با ارائه يک برگه چک مي‌تواند تسهيلات مورد نظر را دريافت كند.

مشتریان بانک مهر ایران می‌توانند در صفحه نخست نرم‌افزار همراه‌بانک وارد بخش تسهیلات شوند. در اين بخش مشتريان مي‌توانند تسهيلات دريافتي خود و اطلاعات مربوط به اقساط باقي‌مانده اعم از تعداد، مبلغ و موعد سررسيد را مشاهده کنند. گزينه‌اي با عنوان درخواست تسهيلات آنلاين نيز در اين صفحه وجود دارد که با انتخاب آن، كاربر وارد بخشي مي‌شود كه مي‌توان تقاضاي تسهيلات آنلاين را انتخاب كند. پس از اين نوبت به انتخاب شعبه و حسابي مي‌شود كه فرد مي‌خواهد بر مبناي آن وام قرض‌الحسنه دريافت كند. در مرحله بعد وضعيت مشتري از نظر اقساط معوق يا چك برگشتي سنجيد مي‌‌شود. بارگذاري مدارك مرتبط با هويت مشتري، شغل و محل سكونت وي در مرحله بعد انجام مي‌‌شود. به همين ترتيب مشتري مراحل بعدي را نيز روي همراه‌بانك خود طي مي‌كند. در صورتي كه گردش حساب و امتياز اعتباري وي اجازه دهد، تسهيلات به وي پرداخت مي‌شود و مشتري پيش از آن تنها لازم است يك فقره چك صيادي را به‌صورت حضوري يا از طريق پست به شعبه مورد نظر برساند.

تسهیلات بدون ضامن چه مزیتی دارد؟

ارائه ضامن یکی از چالش‌های اصلی براي دريافت وام به شمار مي‌رود. دريافت ضامن‌هاي متعارف در شبکه بانکي مشکلاتي را براي بانك‌ها و مشتريان آن‌ها ايجاد كرده است. از يك سو ممكن است شما به ضامن‌هاي متعارفي كه بانك‌ها از شما طلب مي‌كنند، دسترسي نداشته باشيد، اما در عين حال مشتري خوش‌حسابي باشيد. همين مسئله باعث مي‌شود از دريافت وام بانكي محروم شويد. روي ديگر سكه فردي است كه مي‌تواند تضامين مختلف مورد تأييد بانك‌ها را ارائه كند، اما ممكن است با بدحسابي مشكلاتي را براي خود، بانك و ساير مشتريان بانك ايجاد كند. از اين جهت كه بانك را براي وصول اقساط تسهيلاتش به دردسر بيندازد و اين مسئله قدرت تسهيلات‌دهي بانك را كاهش داده و باعث شود امكان پرداخت تسهيلات به ساير مشتريان از بين برود يا به موعد آن تعويق بيفتد.

شیوه‌ای که در کشورهای توسعه یافته از آن بهره مي‌برند، مبنا قرار دادن امتياز اعتباري مشتري است. بر اين اساس بانک بنا به امتياز اعتباري که هر مشتري با عنايت به رفتارهاي مالي پيشين خود داشته، ريسك فرد را ارزيابي كرده و تصميم مي‌گيرد به وي تسهيلات پرداخت كند يا خير و اگر قرار است به وي تسهيلات پرداخت شود، مقدار آن چقدر باشد.

اکنون بانک مهر ایران به‌عنوان بانک پیشتاز در حوزه خدمات نوین بانکی، توانسته فرآيند دريافت تسهيلات را براي مشتريان خوش‌حساب خود آسان كند. مشتريان بانك مهر ايران مي‌توانند در صورتي كه بر اساس گردش حساب خود، مشمول دريافت تسهيلات مي‌شوند، نسبت به دريافت تسهيلات بدون ضامن اقدام كنند. در صورتي كه مشتري مشمول دريافت تسهيلات شود، نسبت به درخواست امتياز اعتباري خود اقدام مي‌كند. بانك با بررسي امتياز اعتباري مشتري و در صورتي كه وي امتياز لازم را داشته باشد، نسبت به پرداخت تسهيلات بدون ضامن به وي اقدام مي‌كند. گفتني است امتياز اعتباري هر مشتري بر اساس تسهيلاتي است كه تا كنون از بانك مهر ايران و ساير بانك‌ها دريافت كرده است. بر اين اساس هر چقدر مشتري نسبت به پرداخت اقساط تسهيلات خود خوش‌قول‌تر باشد، امتياز وي بالاتر است و بالعكس، هر چقدر مشتري در پرداخت اقساط تسهيلات دريافتي خود سهل‌انگاري كرده باشد و سابقه اقساط معوق در كارنامه وي به چشم بخورد، امتياز اعتباري وي پايين‌تر خواهد بود.

سقف پرداخت تسهیلات بدون ضامن، همان سقف ۳۰ میلیون تومانی است که بانک مرکزي براي تسهيلات قرض‌الحسنه تعيين کرده است. ميزان تسهيلاتي كه به هر فرد قابل پرداخت است، بر اساس گردش حساب مشتري و حداكثر تا ۳۰ ميليون تومان خواهد بود.

از آنجایی که مشتریان بانک مهر ایران شامل يک جامعه ۱۰ ميليون نفري مي‌شود، اين بانک براي افزايش كيفيت و بالا بردن سرعت خدمت‌رساني همواره پيشگام ارائه خدمات بانكداري نوين بر بستر ابزارهاي غيرحضوري بوده است.

کاهش رفت‌وآمد مشتریان به شعب بانکی می‌تواند کاهش سفرهای درون‌شهري را در پي داشته باشد که هم به حفظ سلامتي شهروندان كمك مي‌كند و هم مي‌تواند برداشتن گامي در راستاي كاهش آلودگي هوا به شمار رود.

Share this post