قزوین رتبه چهارم فعالیت های فرهنگی و پرورشی در شبکه شاد را کسب کرد

قزوین رتبه چهارم فعالیت های فرهنگی و پرورشی در شبکه شاد را کسب کرد

قزوین رتبه چهارم فعالیت های فرهنگی و پرورشی در شبکه شاد را کسب کرد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: این استان در فعالیت فرهنگی و تربیتی شبکه شاد رتبه چهارم کشور را کسب کرده است که رتبه بسیار خوبی است.

حجت الاسلام علی انصاری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین ، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در کشور سبب ایجاد زیرساختی بسیار مناسب برای دانش آموزان و فرهنگیان تحت عنوان برنامه شاد شد که بسیاری کاربردی به حساب می اید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در موضوعات آموزشی برنامه شاد می تواند به صورت رایگان و با سرعتی بالا محتوای مورد نیاز را به سمع و نظر مخاطبان برساند و دستگاه های مختلف فرهنگی می تواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: البته دستگاه های فرهنگی باید در تولیدات خود رده سنی دانش آموزان و قشرهای مختلفی که می توان در آنها اثرگذاری داشت را شناسایی کرده و براساس نیازهای تولیدات را بارگذاری کنند.

انصاری تصریح کرد: در بحث تولیدات چند رسانه ای استان قزوین در حاضر وضعیت مناسبی را در اختیار دارد و باید این ظرفیت را قدر دانست و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: استان قزوین در بحث فعالیت فرهنگی و تربیتی شبکه شاد رتبه چهارم کشور را کسب کرده است که رتبه بسیار خوبی است و این رتبه می تواند با محتوای دستگاه های فرهنگی ارتقا یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه تولیدات فرهنگی باید مرتبط با صبر و حوصله دانش آموزان باشد گفت : اگر دشمن توانسته از فضای مجازی استفاده کند دستگاه های فرهنگی و اجتماعی کشور هم باید از این فضا استفاده کنند و تاثیرپذیری لازم را در سنین مختلف داشته باشند.

۹۸۲ مدرسه در استان قزوین به شبکه ملی اطلاعات وصل شده است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین نیز با اشاره به زیرساخت های اینترنتی استان قزوین اظهار داشت: ۲۵ شهر استان قزوین نسل های دوم، سوم و چهارم اینترنت را در اپراتورهای مختلف به صورت کامل تحت پوشش می دهد  که بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

مرتضی شهامی افزود: ۸۴۰ روستا در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد تنها ۷۰ روستا پوشش اینترنتی ندارند و خوشبختانه باقی مانده روستاها پوشش اینترنتی دارند.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۹۷ درصد مناطق استان قزوین دارای پوشش اینترنتی هستند.

این مسئول با اشاره به پوشش اینترنتی مدارس استان قزوین گفت: ۹۸۲ مدرسه دارای امکانات استان قزوین، به شبکه ملی اطلاعات وصل شده اند تلاش می شود تا کلیه مدارس به این شبکه وصل شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین  تصریح کرد: زیرساخت های اساسی توسعه کمی و کیفی ارتباطات و اینترنت فیبر نوری است که متاسفانه در الموت و طارم متصل نبوده است و در طرح وزارتخانه اولویت بندی شده تا براساس این اولویت ها اقدامات انجام شود.

Share this post