راهیان نور، تاثیرگذارترین موقعیت تربیتی را برای دانش آموزان فراهم می کند

راهیان نور، تاثیرگذارترین موقعیت تربیتی را برای دانش آموزان فراهم می کند

 

راهیان نور، تاثیرگذارترین موقعیت تربیتی را برای دانش آموزان فراهم می کند

آیین افتتاحیه راهیان نور مجازی استان زنجان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و هیئت همراه، معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، مدیر کل آموزش و پرورش زنجان و دیگر مسئولین و مدعوین در سالن اجتماعات کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی زنجان برگزار شد.

به گزارش آوای میهن نیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور مجازی در زنجان ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گفت: راهیان نور گنجینه پر افتخار و نورانی هشت سال دفاع مقدس است که در تلاش هستیم در قالب این فرهنگ، ابعاد مختلف تاریخ جنگ به نسل جدید منتقل شود.

وی اضافه کرد: تاریخ جنگ بخش مهمی از تمدن عظیم انقلاب اسلامی است و اگر دلاورمردی های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی و ایثارگری شهیدان نبود، نظام جمهوری اسلامی نبود و  دانشگاه جنگ یک دانشگاه انسان ساز بود.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور وظیفه انتقال فرهنگ شهادت به گروه‌های هدف تحت پوشش خود را دارد و راهیان نور ارزشمندترین، بزرگترین و تاثیر گذارترین موقعیت تربیتی را برای دانش آموزان فراهم می کند.

بهره‌مندی ۵ میلیون دانش‌آموز از اردوهای راهیان نور مجازی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: طی سال‌های گذشته باتمام توان و ظرفیت ۳۵۰ هزار دانش آموز به راهیان نور اعزام می‌شدند که امسال به دلیل شرایط کرونایی و طبق هدف گذاری پنج میلیون دانش آموز از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه وترویج فرهنگ شهادت بهره‌مند می‌شوند.

کاظمی ادامه داد: دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت در حوزه های مختلف علمی قابل مشاهده است که در این میان برخی ها درصدد تضعیف آن هستند که باید مراقب بود.

 وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در مواجهه با بحران جهانی ویروس کرونا موفق عمل کرده است، اضافه کرد: کشورمان در عرصه مدیریتی ویروس کرونا، کنترل، پیشگیری، تولید واکسن پر افتخار حاضر شده است.

کاظمی تاکید کرد: آموزش و پرورش جزء موفق ترین دستگاه های اجرایی کشور در ایام شیوع ویروس کرونا بوده است که یکی از مهمترین دستاوردها در شرایط کنونی حضور پرقدرت نظام تعلیم و تربیت در فضای مجازی است و اکنون به برکت این ظرفیت عظیم اتفاقات خوبی رخ داده است، هر چند معتقدیم هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی گیرد.

وی  همچنین با گرمیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: این دهه بسیار ارزشمند و پر افتخار تاریخ انقلاب اسلامی است و پیروزی نظام با دستان خالی و رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مقابل دنیای استکبار موضوعی است که همواره باید در خاطره ها نگه داشته شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه رخدادهای واقعه انقلاب باید زنده نگه داشته شده و به نسل جوان منتقل شود، ادامه داد: مروز تاریخی پر افتخار انقلاب اسلامی در طی ۴۲ سال گذشته نشان می دهد ملت ایران در برابر سختی، مشکلات و مصایبی که به واسطه دسیسه ها و توطئه های دشمن ایجاد شده مثل کوه ایستاده اند و احساس غرور، افتخار و سربلندی می کنند.

کاظمی افزود: آنچه در این دهه به ویژه یوم الله ۲۲ بهمن مهم است این است که چگونه می توان این راه را پر صلابت تر از گذشته و پر افتخارتر از همیشه پیمود و این سوال مهمی است که باید در قبال آن به وظایف عمل کرد.

سه عامل ایمان مردم، وحدت و رهبری بی نظیر حضرت امام منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد

وی اظهار داشت: با مرور تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی، به این نتیجه می رسیم که سه عامل مهم ایمان مردم، وحدت و رهبری بی نظیر حضرت امام منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، وحدت و انسجام نیروهای نظامی موجب ایستادگی در برابر دشمنان شد، خاطرنشان کرد: در کنار این عوامل ستون، عمود خیمه انقلاب اسلامی مقام ولایت بوده است و در غیر اینصورت کار به جایی نمی رسید.

گفتنی است عدم دعوت از برخی از خبرنگاران  برای پوشش این خبر مهم نامعلوم است اما به نظر می رسد از شیوه های جدید مدیر کل فرهیخته آموزش وپرورش استان زنجان است که  جای سوال دارد.

Share this post