شکوفایی جوامع در گرو رشد سواد و دانش است

شکوفایی جوامع در گرو رشد سواد و دانش است

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:
شکوفایی جوامع در گرو رشد سواد و دانش است
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: جامعه هدف سواد آموزی از ۱۰ تا ۴۹ سال است که در این خصوص آموزش و پرورش توانسته گامهای موثری بردارد چرا که معتقدیم شکوفایی جوامع در گرو رشد سواد و دانش است.
به گزارش آوای میهن نیوز، دکتر ابراهیم رفیعی در دومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان زنجان که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد افزود: استان زنجان در راستای زیر پوشش قرار دادن دانش آموزان در شش پایه ابتدایی جزو سه استان کشور قرار دارد و در پایه اول ابتدایی نیز در دو سال اخیر رتبه اول از آن استان زنجان است لذا ۵/۹۹ درصد از دانش آموزان پایه اول زیر پوشش آموزش و پرورش قرار دارد که بیانگر انسداد مبادی ورودی بیسوادی است
به گفته وی اگر چه پراکندگی روستایی استان فراوان است و قطب جمعیتی در مرکز استان ساکن هستند اما با این وجود آموزش و پرورش استان توانسته به نتایج مطلوبی دست یابد .
دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اذعان کرد: در استان زنجان ۱۶ مدرسه روستایی یک دانش آموزی وجود دارد و نزدیک به ۳۰۵ مدرسه وجود دارد که زیر ۲۰ نفر دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند که هزینه بسیار بالایی برای آن صرف می شود ، لذا می توان گفت خدمت بسیار عظیمی است که نظام جمهوری اسلامی ایران در حال ارائه آن است تا تک تک افراد از نهضت سواد آموزی بهره مند شوند .
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: سطح سواد استان در زمان حاضر نسبت به سالهای گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است .
دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گفت: همواره نیاز انسان امروزی در یک جهان با این وضعیت موجود به نحوی است که یادگیری و سواد از اولویت های جوامع بشری به شمار می رود .
وی با اشاره به اینکه نیاز به یادگیری و سواد در زمان حاضر از نان شب واجب تر است، تاکید کرد: در زمان حاضر و چند سال اخیر افراد خودشان را با ۱۰ سال گذشته خود مقایسه می کنند و این نشان از پویایی جوامع بشری دارد .
مدیر کل آموزش و پروش استان زنجان در ادامه گفت: متاسفانه منابع آماری متقن و محکمی از بی سوادان استان وجود ندارد، لذا دستگاههای مختلف باید در این زمینه کمک حال آموزش و پرورش باشند که ما بتونیم در راستای جذب بی سوادان به یک آمار مورد استناد برسیم .
رفیعی اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کمیته امداد، بهزیستی، بخشداران، دهیاران،ثبت احوال و شبکه بهداشت می‌توانند با توجه به جمعیت تحت حمایت بهترین و دقیق ترین آماراز مجموع افراد بی سواد ارائه دهند .
وی تصریح کرد: توسعه و رشد سواد و دانش باعث شکوفایی جامعه می شود و امنیت، سلامت و سواد موثر ترین و بارزترین محورها و نیازهای پیشرفت جامعه محسوب می گردد لذا باید در راستای ریشه کنی بی سوادی تمام افراد جامعه خود را مسئول بدانند و در این راستا تلاش نمایند .
دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به جذب بی سوادان و کم سوادان نیست بلکه همکاری و حمایت تمام دستگاههای اجرایی بویژه اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی لازم و ضروری است .

Share this post