افتتاح اینترنت پرسرعت در روستاهایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار

افتتاح اینترنت پرسرعت در روستاهایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار

 

استاندار زنجان گفت: با افتتاح این طرح بزرگ در استان بیش از ۲۰ هزار نفر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

به گزارش آوای میهن نیوز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان، اینترنت پرسرعت ۱۵۵ روستای استان متصل شد.

استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و نام امام و شهدا گفت: در سفر اواخر شهریورماه وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان زنجان قرار بر این شد ۹۹ سایت برای اجرا و اتصال اینترنت پرسرعت در روستاهای استان نصب شود که این مهم محقق شد و امروز شاهد یم ۶۱۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در استان به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

به گفته حقیقی ۱۲۵ سایت در ۱۵۵ روستا نصب شد که اعتبار هزینه شده برای این تاسیسات ۱۳۴ میلیارد تومان است و در حال حاضر ۳۲۰ هزار نفر در روستاها معادل ۹۴ درصد جمعیت روستایی به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

استان زنجان ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

استاندار زنجان در ادامه، دهه فجر امسال را یکی از فجرهای به یادماندنی برای استان زنجان دانست و افزود: دهه فجر امسال با دستور رئیس جمهور ۵ طرح بزرگ اقتصادی به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۵۳۶۱ نفر به بهره برداری رسید.

مقام عالی دولت در استان با بیان برخی شاخص های استان گفت: با تلاش مدیران و هدایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امروز شاهدیم ۶۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و ۲۰۰۰ شغل دوباره احیاء شده است.

افزایش تعداد کسانی که بیمه اجباری دارند و کاهش دریافت کنندگان بیمه بیکاری، موفقیت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و افزایش سهمیه استان زنجان، دستیابی به توفیقات چشمگیر در بخش کشاورزی همچون توسعه آبیاری های نوین و اجرای طرح کاداستر، افزایش پرداخت تسهیلات بانکی بویژه در حوزه صنعت، رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب و کار بخش دیگری از شاخص های توسعه ای استان در گزارش استاندار زنجان در جلسه شورای اداری بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و همچنین نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از حضور وزیر جوان در زنجان و عمل به تعهدات داده شده تاکید کردند: خدمات انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته بی نظیر بوده و بزرگترین سعادت همانا خدمت به مردم است.

گفتنی است با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و از طریق ارتباط تصویری، اینترنت پرسرعت روستاهای استان برقرار شد.

همچنین با حضور دکتر آذری جهرمی۵۶۰ واحد روستایی محرومان که ساخت آن ۵ ماه قبل توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده بود به بهره برداری رسید.

Share this post