استاندار قزوین، جزییات تعطیلی ادارات را تشریح کرد

استاندار قزوین، جزییات تعطیلی ادارات را تشریح کرد

استاندار قزوین، جزییات تعطیلی ادارات را تشریح کرد

استاندار قزوین، جزییات تعطیلی ادارات استان را از شنبه هشت آذرماه به مدت یک هفته به منظور مقابله با بیماری کرونا تشریح کرد.

به گزارش آوای میهن نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری ،هدایت الله جمالی پور  در جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان با بیان اینکه ادارات و دستگاه‌های ضروری خدمات رسان استان در هفته پیش رو، تعطیلی مطلق ندارند، افزود: استانداری، فرمانداری‌ها، مراکز بهداشت و درمان استان، نیروی انتظامی، صدا و سیما، هلال احمر، آتش نشانی و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز،  مخابرات و شرکت پخش فراورده‌های نفتی، بخش خدمات شهری شهرداری‌ها و معاونت راهداری اداره کل راهداری استان به صورت کامل فعال خواهند بود.

وی اظهار داشت: بخش نظارت و بازرسی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی به دلیل نظارت بر بازار در این ایام به صورت کامل فعال خواهند بود و همچنین بخش‌های خدمات رسان سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان در این هفته مشمول تعطیلی نمی‌شوند.

جمالی پور با بیان اینکه بانک‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعال خواهند بود، تاکید کرد: شعب بانک‌ها در طول هفته حق برگشت زدن چک شهروندان را نخواهند داشت.

استاندار قزوین اضافه کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی استان به طور کامل فعال خواهند بود و مشمول تعطیلی یک هفته‌ای نمی‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: هیچ کدام از کارکنان ادارات حق خروج از استان را ندارند زیرا این تعطیلات احتیاطی است و باید نیروها در این مدت در دسترس و آماده به خدمت باشند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، هیچ گونه خدمات به شهروندان در طول هفته به جز موارد ضروری ارائه نخواهند کرد و مردم از مراجعه حضوری جدا پرهیز کنند.

جمالی پور تاکید کرد: دستگاه‌هایی چون حوزه هنری، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه‌های علمیه، سازمان مهندسی، حج و زیارت، اسناد رسمی، خدمات قضایی و دفاتر الکترونیک به صورت کامل در طول هفته تعطیل هستند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: کلیه دانشگاه‌های استان در بخش اداری تعطیل هستند و بخش آموزش دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز به صورت مجازی به کار خود ادامه می‌دهند

استاندار قزوین افزود: همچنین بخش اداری اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان قزوین و مناطق چهارده‌گانه با ظرفیت ۱۰ درصد فعال خواهند بود ضمن اینکه آموزش مجازی دانش آموزان همچنان ادامه دارد.

استاندار قزوبن ادامه داد: نیروهایی که با قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان‌ها همکاری دارند به صورت تمام وقت و بدون تعطیلی در محل کار و فعالیت خود حاضر می‌شوند.

وی افزود: فعالیت نیروهای نظامی و لشگری براساس دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح است و مابقی نیروهای دستگاه‌ها و مواردی که عنوان نشده است حداکثر با ۱۰ درصد ظرفیت برای موارد ضروری با تشخیص مدیر دستگاه در ادارات حضور خواهند یافت.

جمالی پور با بیان اینکه ساعت کاری کارکنان ادارات استان در طول هفته جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ بعداز ظهر خواهد بود، افزود: کلیه مسابقات ورزشی در این ایام تعطیل است و فقط مسابقات لیگ برتر براساس دستورالعمل فدراسیون‌ها و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

وی افزود: سازمان اتوبوسرانی قزوین با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز هستند برای جابه جایی مسافران استفاده کنند و اداره کل امور مالیاتی استان قزوین با ۲۰ درصد ظرفیت نیروها به فعالیت خود در طول هفته ادامه می‌دهند.

Share this post