آزادراه زنجان – تبریز نیازمند نگاه ویژه دولت است

آزادراه زنجان – تبریز نیازمند نگاه ویژه دولت است

میهن نیوز:  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مصوب شده است آزادراه زنجان – تبریز از بخش خصوصی به دولت تحویل شود تا مشمول بهره‌مندی از اعتبارات دولتی شود.

جعفر قزوینیان صبح امروز (۱۲ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، در رابطه با وضعیت آزادراه زنجان – تبریز، اظهار کرد: این آزادراه توسط سرمایه‌گذار احداث و به بهره‌برداری رسیده که مسئولیت نگهداری آن را نیز بر عهده دارد، از این‌رو ما مجوزی نداریم تا از محل اعتبارات دولتی در این حوزه هزینه‌کردی داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه وضعیت رویه محور آزادراه زنجان – تبریز به هیچ عنوان مناسب نیست، از پیگیری‌های رفع این ضعف توسط دادستان، استانداری و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار مربوطه متعهد بوده که بعد از گذشت ۱۲ سال، عملیات روکش کامل آسفالت را انجام دهد اما اقدامی در این حوزه نکرده است، البته سرمایه‌گذار برای عدم انجام برخی تعهدات خود دلایلی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: با توجه به لزوم اجرای عملیات ارتقای ایمنی در آزادراه زنجان – تبریز، عملیات روکش آسفالت به سطح ۷ کیلومتر انجام گرفته اما ضروری است که مسئولان نگاه ویژه‌ای به این محور داشته باشند.

قزوینیان با اشاره به مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی که یکی از دلایل مهم این سفر، حل اساسی مشکلات مربوط به آزادراه زنجان- تبریز بوده است، عنوان کرد: در این سفر مصوب شده است آزادراه زنجان- تبریز از بخش خصوصی به دولت تحویل شود تا مشمول بهره‌مندی از اعتبارات دولتی شود. امیدواریم با پیگیری کمیسیون‌های دولتی، ظرف ۲ ماه آینده موضوع بررسی شود تا سال آینده بتوانیم از محل منابع دولتی، اقدامات موثری در این محور انجام دهیم.

مهندس قزوینیان 

 

Share this post