آزادسازی ۶۲ ندانی جرائم غیرعمد به مناسبت دهه فجر در زنجان

آزادسازی ۶۲ ندانی جرائم غیرعمد به مناسبت دهه فجر در زنجان

 

میهن نیوز- حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اعلام این خبر گف: همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه فجر  از محل کمک های  ستاد دیه استان و مردمی  در مراسمی تعداد ۶۲  زندانی جرایم غیر عمد در زنجان آزاد شدند .

 به گزارش روابط عمومی دادگستری استان زنجان ، رئیس کل دادگستری زنجان  در مراسم آزادی زندانیان در زنجان که دادستان مرکز استان ،معاونین رئیس کل ،روسای سازمانهای تابعه قوه قضائیه در استان وروسا ی حوزه های قضائی وکلیه قضات نیز حضور داشتند ، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  و تسلیت وفات اسوه صبر، شجاعت و ایمان، حضرت زینب( س) گفت: انقلاب اسلامی پدیده ای بسیار مبارک و بی بدیلی است و هیچ انقلابی در تاریخ سراغ نداریم به عظمت انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه زندان و قوه قضائیه اقدامات صورت گرفته  قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست گفت:  باید قدردان این انقلاب و خون شهدا باشیم.

رییس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه هر سال دو مرتبه بازدید دسته جمعی و دیدار چهره به چهره از زندانها با زندانیان استان برگزار می‌شود که ایام الله دهه فجر یک روز از این ایام مبارک اختصاص به دیدار چهره به چهره مسئولان قضایی و قضات استان با زندانیان و بازدید از زندان داشت ، امیدواریم خروجی این دیدار ها و رسیدگی به مشکلات زندانیان مثبت باشد.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به عفو مقام معظم هبری  با آزادی تعداد قابل توجهی اززندانیان  اطهار کرد: دادگستری استان زنجان با فوریت  بعد از دریافت دستورالعمل و تطبیق مصادیق با عنوان معیارهای عفو که نشان از رافت اسلامی و بینش حکیمانه رهبری  است کارگروهی را برای بررسی پرونده زندانیان مشمول برگزار کرد و امیدواریم  هر چه زودتر تعداد قابل توجهی از زندانیان از زندان آزاد   و به آغوش گرم خانواده ها برگردند .

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه امروز تعداد ۶۲ زندانی جرائم غیر عمد در این مراسم بصورت نمادین از زندان آزاد خواهند شد و این آزادی ها  تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد یافت که جا دارد از زحمات و همراهی قضات و اداره زندانها تشکر نمایم.

در پایان این مراسم رییس کل دادگستری استان، دادستان زنجان ، معاونین و اعضای شورای قضایی به همراه  قضات استان در دیداری چهره به چهره با زندانیان ضمن استماع صحبتها و مشکلات زندانیان، دستورات لازم را صادر کردند.

Share this post