آغاز طرح تثبیت یادگیری دانش آموزان از هفته آینده

آغاز طرح تثبیت یادگیری دانش آموزان از هفته آینده

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: از هفته آینده به دانش آموزان متوسطه اول و دوم طرح تثبیت یادگیری و افزایش کیفیت آموزشی ارائه خواهد شد.
اصغر باقرزاده صبح امروز(۷تیرماه) در آئین افتتاح فعالیت های تابستانه دانش آموزان سراسر کشور که به میزبانی استان زنجان و همزمان به صورت ویدیو کنفرانس با استان های دیگر برگزار شد،با اشاره به اهمیت و پررنگ کردن نقش آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان در سال جاری بیان کرد:با توجه به همه گیری بیماری کرونا طی ۲ سال گذشته باید برنامه ها درسال جاری به گونه ای تنظیم شود که جبران کمبود های سالیان گذشته را بکند.
وی با اشاره به اوقات فراغت دانش آموزان که باید مفید انجام شود،اظهار کرد:در تابستان سال جاری سفر های تربیتی و زیارتی با اولویت مناطق محروم اجرا خواهد شد.
این مسوول وزارتی ادامه داد: اوقات فراغت در زبان انسان های عادی پرکردن وقت به هر نحوی است ولی در زبان مربیان پرورشی مقصود ارائه برنامه موثر تربیتی است.
باقرزاده با اشاره به مفهوم واژه اردو دانش آموزی عنوان کرد: وقتی واژه اردو را به کار می‌بریم باید مفهوم سفر های تربیتی هدفمند باشد که دانش آموز و مربی بدانند هدف از این سفر چیست و این اردوهای یک روزه را مفید سپری کنند.
این مسئول با بیان اینکه همه استان ها باید در امر تربیت و پرورش دانش آموزان دخیل باشند،گفت: وزارت آموزش و پرورش به تمام استان ها ابلاغ کرده است که با درنظر گرفتن چند نکته مهم آموزشی برنامه پرورشی و تربیتی مخصوص دانش آموزان استان خودشان را طراحی و اجرا کنند.
باقرزاده در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن شرایط دانش آموزان مناطق محروم،بیان کرد: باید برنامه ها به نحوی طراحی شود که مشارکت حداکثری دانش آموزان در این طرح ها اعمال شود و در تابستان سال جاری نیز سفر های تربیتی و زیارتی با اولویت مناطق محروم اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم مشارکت ارگان های دیگر در امر پرورش و تربیت اظهار کرد: سیاست دیگر آموزش و پرورش در کل کشور طلب یاری و همکاری از سایر ارگان های مربوطه است، زیرا آموزش و پرورش به تنهایی امکانات کافی برای پوشش همه ۱۵ میلیون دانش آموز موجود در کشور را ندارد.
این مسئول با اشاره به نقش پررنگ کانون های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن های سراسر کشور گفت: دارالقرآن ها و کانون های تربیتی و فرهنگی سراسر کشور آمادگی دارند و باید دانش آموزان متناسب با سن و شرایط روحی و جسمی خود آزادانه در این مراکز آموزشی رشته فعالیت های دلخواه خود را انتخاب کنند.
باقرزاده با اشاره به طرح سکوی ایران قوی و فضایی که برای شکوفایی دانش آموزان فراهم می‌کند اظهار کرد: این طرح به صورت سراسری برگزار خواهد شد و هدف از این طرح ایجاد فضایی است که دانش آموزان بتوانند استعداد های خود را به نحو مطلوب به نمایش بگذارند و جایگاهی برای عرضه خود داشته باشند.
این مسئول با اشاره به برنامه های پیش رو برای تابستان سال جاری گفت: در نظر داریم با ۴۹ برنامه متمرکز کشوری و ۷ برنامه مدرسه ای و ۱۲۰ عنوان در فضای فرهنگی و آموزشی فضای مناسبی را برای رشد دانش آموزان در تابستان سال جاری فراهم کنیم.
باقرزاده با اشاره به طرح سکوی ایران قوی خاطرنشان کرد: حدود ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دانش آموز متوسطه اول و ۴٫۵ میلیون دانش آموز متوسطه دوم از هفته آینده طرح تثبیت یادگیری را با هدف ارتقای سواد دانش آموزی برای آمادگی به مقطع بالاتر از مهرماه سال جاری آغاز خواهند کرد.
گفتنی است در این مراسم از پوستر طرح سکوی ایران قوی باحضور مسئولان استانی رونمایی شد.

Share this post