آلودگی هواادارات، دانشگاه‌ها و مدارس زنجان را تعطیل کرد

آلودگی هوا

آلودگی هواادارات، دانشگاه‌ها و مدارس زنجان را تعطیل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان  ازتعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس زنجان در اثر آلودگی هوا خبرداد.

صفی‌اله کرامتی در گفت‌وگو با میهن نیوز با اشاره به آلودگی هوای استان،  اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و شاخص کیفی هوا در وضعیت خطرناک، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار شد.

وی افزود:  بر اساس این مصوبه روز سه شنبه ۳ خرداد ماه همه مراکز آموزشی (دانشگاه‌ها، فنی و حرفه‌ای، مراکز علمی) تعطیل و امتحانات به روز دیگر موکول می‌شود.

این مسئول  ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی در همه مدارس استان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر در همه مقاطع تحصیلی، تعطیل است و امتحانات داخلی همه دوره‌ها و همچنین هماهنگ پایه ششم لغو و تاریخ برگزاری آن متعاقباً توسط مدیران مدارس به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کرامتی با اشاره به فعالیت ادارات تصریح کرد: به استناد دستورالعمل شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانک‌ها و خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز سه‌شنبه سوم خرداد تعطیل خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با تاکید بر اینکه باید ماسک استاندارد توسط شهرداری به نیروهای خدماتی و پاکبان‌ها توزیع شود، یادآور شد: همه برنامه‌، همایش و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی  اعم از نیروهای نظامی و انتظامی باید از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

وی با اشاره به ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز گفت: اقدامات عمرانی و راهسازی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود باید در داخل شهر توسط شهرداری‌ها تعطیل شود و صدا و سیمای مرکز استان، نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام می‌کند

این مسئول خاطرنشان کرد: اورژانس نیز به صورت آماده‌باش در چند نقطه از شهر مستقر بوده و فعالیت واحدهای دانه‌بندی و آسفالت در محدوده حریم شهرها در ۳ خرداد به محدود خواهد بود.

Share this post