آمادگی اجرای هر سناریویی از سوی وزارتخانه آ.پ را داریم

آمادگی اجرای هر سناریویی از سوی وزارتخانه آ.پ را داریم

 

ششمین جلسه پروژه مهر استان در رابطه با آغاز سال تحصیلی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان و معاونت ها و همچنین حضور مجازی روسای مناطق روز سه شنبه بیست و سوم شهریور ۱۴۰۰ در سالن تجلی اداره کل برگزار گردید.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، حسن ملکی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، به اهمیت آموزش حضوری اشاره کرد و گفت: باید امکان سنجی برای آموزش حضوری صورت بپذیرد تا همه ظرفیت ها شناسایی شوند و در خصوص زمان آموزش، مکان آموزش و شرایط آن تصمیم گیری شود. در این تصمیم گیری جمعیت‌شناسی، وضعیت شناسی، جو اجتماعی و عمل تدریجی باید مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: فضای ذهنی و روانی بین اجتماعات برای حضور یا عدم حضور دانش آموزان در کلاس درس متفاوت است بنابراین تمایل یا عدم تمایل دانش آموزان و اولیا می توانند ما را به اقتضائات استان برای حضور دانش آموزان رهنمون سازد.ملکی در ادامه گفت ورود گام به گام به بحث حضور دانش‌آموزان با توجه به اقتضائات استان و مناطق حائز اهمیت است.

وی در ادامه اظهار داشت: اصول کلی مشترک از طرف وزارتخانه مشخص شده است، اما شرایط به گونه ای است که می توانیم با توجه به اقتضائات استان تصمیم‌گیری کنیم. وی در ادامه گفت نمی‌توان نسخه واحد برای همه استانها در نظر گرفت، بنابراین استان‌ها با توجه به شرایط می‌توانند در این خصوص تصمیم‌گیری و عمل کنند.

در ادامه ی جلسه حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت : ما سیاست های ابلاغی وزارت را جز به جز پیاده خواهیم کرد و آمادگی اجرای هر سناریویی از سوی وزارتخانه را داریم و مدل های مختلف را در نظر گرفته ایم.

مظفری ادامه داد: قبل از بازگشایی مدارس کارگروه‌هایی در اداره کل در نظر گرفته شده که از مناطق بازدید به عمل خواهند آورد.

این مقام مسئول همچنین اذعان داشت : زنگ آغازین در همه مدارس با حضور همکاران نواخته خواهد شد.

در ادامه جلسه هر کدام از معاونت ها گزارشی در خصوص سوالات ابلاغی از سوی وزارتخانه توضیحات لازم را  ارائه دادند.

Share this post