آمادگی پلیس برای تامین امنیت عزاداری‌های محرم

آمادگی پلیس برای تامین امنیت عزاداری‌های محرم

میهن نیوز: فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر آمادگی پلیس برای تامین نظم و امنیت عزاداری‌های محرم به ویژه حسینیه و زینبیه اعظم که شهرت جهانی دارد، گفت: همدلی و یکی شدن از پیام‌های عاشورا است.

به گزارش آوای میهن نیوز، سردار محمد طراقیه در جلسه هم‌افزایی با اعضای هیات امنای حسینیه اعظم زنجان که با حضور جانشین، رئیس حفا و جمعی از معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی انتظامی استان در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین ( ع) اظهار کرد: پلیس استان با ایجاد قرارگاه عملیاتی عاشورا آمادگی کامل برای تامین نظم و امنیت مراسمات ماه محرم را دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل اساسی و مهم در مراسم‌های سوگواری ابا عبداله الحسین (ع) مباحث ترافیکی و عبور و مرور است، خاطر نشان کرد: پلیس استان با بررسی و پایش مسیرهای حرکت هیات‌ها و دسته‌های عزاداری به ویژه در هشتم محرم یوم‌العباس و یازدهم محرم یوم‌الزینب که شهرت جهانی دارد برنامه ریزی‌های مناسب را انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: تمام تلاش خود را در این ایام به کار می‌گیریم تا بتوانیم به نحو مطلوب امنیت این عزاداری‌ها را تامین و تداوم دهنده راه سرور و سالار شهیدان باشیم.

سردار طراقیه با اشاره به اینکه خدمت به عزاداران حسینی در پایتخت شور و شعور حسینی افتخار بزرگی است، بیان داشت: نهضت امام حسین ( ع) یک نهضت بسیار بزرگی است که در طول تاریخ در حال حرکت است و تحولات تاریخ هم به حرکت آن تاثیر نگذاشته است.

وی، نحوه‌ برگزاری آیین‌های سوگواری سالار شهیدان در استان زنجان را الگوی مناسبی برای هیات و دستجات مذهبی دیگر شهرها دانست و گفت: شکوه و عظمت دسته‌های عزاداری حسینیه و زینبیه زنجان در سطح کشور بی‌نظیر است، که ان‌شالله با از بین رفتن ویروس کرونا دوباره مردم در سال‌های بعد، این شور و شعور را به نمایش خواهند گذاشت.

فرمانده انتظامی استان زنجان مکتب حسینی را یک مکتب فکری است دانست و افزود: در این مکتب تمامی دروس مردانگی، جوانمردی، ایثار، ایمان، جهاد، شهادت، انقلابی بودن و هر چیزی که در تراز جمهوری اسلامی است یافت می‌شود.

سردار طراقیه با بیان اینکه موضوع امنیت در جامعه بسیار مهم است و همه باید در راستای برقراری آن تلاش کنیم، گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود و سرمایه‌های اجتماعی در این زمینه استفاده شود.

در ادامه علیرضا فیروز فر رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان از زحمات شبانه‌روزی پلیس در تامین امنیت و آسایش مردم، عزاداران و افرادی که از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور برای شرکت در این عزاداری‌ها حضور می‌یابند تقدیر و تشکر کرد.

Share this post