آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد مردم ، دانش آموزان و اولیای آنها است

آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد مردم ، دانش آموزان و اولیای آنها است

آوای میهن نیوز-به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم ، علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهر زنجان بود .
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، علی اسماعیلی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیا آنان اظهار داشت : امروزه همکاری و هم افزایی اولیا مدارس با شرکای آموزشی ، موجب رشد وارتقای کیفیت آموزشی و در نتیجه موجب بهره مندی دانش آموزان از تجربیات و علم آنان شده است .
وی با اشاره به فلسفه نامگذاری هفته بزرگداشت مقام معلم افزود : اندیشه ها وکتب شهید مطهری پایه گذار نظام تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی می باشد و ما درحوزه اندیشه وفلسفه مدیون این شهید بزرگوار هستیم . امید است معلمین عزیز بیش از پیش با مطالعه آثار این فیلسوف ومعلم بزرگ آشنا شوند .
اسماعیلی در ادامه ضمن  اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شهید مطهری اظهار داشت : اندیشه های شهید مطهری مستند به  اندیشه‌های انبیای الهی باشد و تنها کسی هستند که مقام معظم رهبری ، مطالعه همه کتب وآثارش را سفارش نموده و فرمودند اندیشه‌ها و کتب شهید مطهری برای نسل جوان ، مفید و قابل استفاده می باشد .
مدیر کل آموزش و پرورش استان درادامه سخنان خود گفت : معلمان و اساتید تاثیرگذار بسیار زیادی داریم که  با کردار وگفتار خود در بین جامعه اثرگذار بوده ومنشا خیر و برکات بسیار بوده اند  و ما همیشه برای پیدا کردن مسیر زندگی خود مدیون تلاش ها وزحمات آنها هستیم و دستبوس این معلمان می باشیم و یاد و خاطره معلمان در گذشته از جمله استاد رضا روزبه ، سید مجتبی موسوی ، استاد شاجری ، حضرت آیت اله موسوی ( امام جمعه فقید شهر زنجان ) و حضرت آیت اله بیوک خاتمی و ایران معصومی که منشا اقدامات وفعالیت ها و برکات زیادی برای استان می باشند را گرامی می داریم .
اسماعیلی تقدیر از معلمان را مختص همه روزها دانست وعلت نامگذاری این هفته را ، نهادینه شدن فرهنگ تقدیر وتشکر از همه معلمان نام برد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار فرهنگیان گفت : تاثیر گذاری معلم برای نسل آینده آنچنان اهمیت دارد که رهبرانقلاب در این مورد جمله بسیار زیبایی فرمودند؛ که معلمان تربیت کنندگان نسل نوین و آینده کشور عزیزمان هستند .ابعاد تعلیم وتربیت که توسط معلمان در مدارس جاری و ساری میشود بعنوان  رکن تمدن ساز در بیانیه  گام دوم انقلاب آورده شده و دستگاه بزرگ تعلیم وتربیت کشور  سرمایه ملی است که متعلق به همه ملت می باشد و معلمان امانت بزرگی به نام دانش آموزان عزیز  را پرورش می دهند تا برای آبادانی ایران عزیز مهیا و آماده گردند .
مدیر کل آموزش و پرورش استان  با اشاره به تعداد معلمین و دانش آموزان اظهار داشت : آموزش و پرورش گسترده ترین نهادی است که در جامعه می‌تواند فصل مشترک و نقطه عطف  باشد و این دستگاه به علت  گستردگی خاص خود اثرگذاری زیادی داشته و با تک تک آحاد مردم جامعه در ارتباط مستقیم می باشد .
اسماعیلی دربخش دیگری از سخنان خود گفت : معلمین ما ، تنها دغدغه آموزشی ندارند ویکی از مهم ترین مسئل مبتلابه در مدارس  ، توجه به مسائل تربیتی و تقویت باورهای انقلاب اسلامی است . تربیت نیروی انسانی تراز جمهوری اسلامی از دغدغه های دستگاه تعلیم وتربیت می باشد و می توانیم با گفتمان سازی در تحقق شعار سال اقدام کنیم .
وی درادامه با اشاره به اینکه بیش از  ۳۲۰۰ نفر از معلمین در طرح محسنین کمیته امداد مشارکت دارند گفت:   معلمان جزو تاثیر گذاران و مراجع فکری ومورد وثوق جامعه می باشد و این برای خانواده بزرگ فرهنگیان ارزشمند و مایه افتخار است .
اسماعیلی اظهار داشت : طبق نظر رهبر معظم انقلاب  ، مدارس دولتی باید تقویت شوند و حضرت آقا در ابتدای بیانات خود معلمان را ، معماران آینده کشور عنوان نمود وما وظیفه داریم نقطه نظرات و دغدغه های مقام معظم رهبری را پیگیری کنیم . 

Share this post