اجرای طرح سپاس برای همه شهدا و ایثارگران زنجانی

اجرای طرح سپاس برای همه شهدا و ایثارگران زنجانی

آوای میهن نیوز:مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه از ۳ هزار مزار شهید استان زنجان، ۱۶۱ مزار ساماندهی نشده و تا شهریور سال آینده ساماندهی خواهد شد، گفت: امسال طرح سپاس به منظور دیدار با تمام ایثارگران برگزار می‌شود.

امیرعلی نیک‌بخش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در هیچ کشوری شروع جنگ گرامی داشته نمی‌شود، ولی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ما شروع کننده جنگ نبودیم و هشت سال دفاع جانانه جبهه حق و باطل بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ضمن تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: این جنگ باعث صدور انقلاب به اقصی نقاط جهان شد و در تمام دنیا دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی مطرح است.

وی با اشاره به اینکه از ۳ هزار مزار شهید استان زنجان، ۱۶۱ مزار ساماندهی نشده و تا شهریور سال آینده ساماندهی خواهد شد، گفت: امسال طرح سپاس به منظور دیدار با تمام ایثارگران برگزار می‌شود.

نیک‌بخش به برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های مذهبی از جمله زیارت عاشورا، مشارکت در برنامه اربعین حسینی، مسابقه کتابخوانی، برگزاری مسابقه پایش سلامت شهدا از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس و آبروی محله، رونمایی از چند کتاب با مشارکت بنیاد شهید و با مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر اقداماتی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات خاطره‌‌نویسی و عکس، برگزاری یادواره ۳۵۳۵ شهید استان و فراخوان تهیه فیلم مستند، آغاز ساماندهی گلزار شهدا در سطح استان، تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز به مناسبت این هفته انجام می‌شود.

نیک‌بخش همچنین از اجرای طرح سپاس خبر  داد و گفت: تمامی ادارات پای کار هستند که از ایثارگران آن اداره تقدیر کنند و تاکنون ۳ هزار طرح سپاس انجام شده است.

Share this post