اجرای طرح هادی در ۵۸ درصد روستاهای استان زنجان

خواجه ای

اجرای طرح هادی در ۵۸ درصد روستاهای استان زنجان

 

در پروژه بازگشایی محور پادگان ۲ میلیار تومان ضرر کردیم/

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون طرح هادی در ۵۸ درصد روستاهای استان اجرا شده اظهار کرد: در سال جاری باتوجه به تخصیص اعتبار ۵۸ میلیارد تومانی قیر رایگان در مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب اجرای طرح هادی استان است.

رضا خواجه ای عصر دیروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه در زمان حاضر از ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۱۰۰ درصد مطالعات طرح هادی آن انجام شده است افزود: برای  بیش از ۴۱۳ روستا نیز طرح اجرا شده است و طبق برنامه ها امسال تلاش می شود، در بخش قیر رایگان و یارانه ای و هم در بحث مقاوم و بهسازی واحدهای روستایی برنامه هایی اجرا شود.

وی ادامه داد: ۹پروژه طرح هادی روستایی افتتاح و ۶ پروژه طرح هادی روستایی در سطح استان کلنگ زنی می شود که برای اجرای این پروژه ها، بیش از ۷۸ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه به لحاظ قانونی باید مطالعات طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام شود که در زمان حاضر ۱۰۰ درصد این مهم تحقق یافته است اظهار داشت: برای روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار که هیچ تعهدی در خصوص مطالعه طرح هادی نیست، به تعداد ۶۰ روستا هم این طرح اجرا شده است.

این مسوول با بیان اینکه افق طرح هادی ۱۰ ساله بوده و پس از گذشت این مدت بازنگری مطالعات طرح هادی انجام می گیرد، اضافه کرد: تااکنون بازنگری طرح هادی ۳۵۲ روستای استان انجام شده و برای حدود ۷۰ روستا نیز در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبار طی سال گذشته از منابع ملی به میزان ۴۴ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان برای مطالعات طرح هادی و ۱۶۲ میلیون تومان از محل منابع استانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات امسال، طرح هادی برای حدود ۱۳۵ روستا آسفالت ریزی می شود اظهار داشت: اجرای طرح هادی برای ۸۷ روستا نیز منابع ملی و ۶۰ روستای دیگر از منابع استانی انجام خواهد شد که امسال برای اجرای فاز دوم طرح های هادی ۵۸ روستا نیز افزوده خواهد شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سه حوزه عمران روستایی، مسکن شهری و باسازی مسکن روستایی فعالیت می کند گفت: امسال به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) پروژه های عمرانی در ۲ حوزه بهسازی و مسکن روستایی و عمران روستایی ۲۸ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

 

وی یادآوری کرد: طرح هادی روستایی در روستاهای ساری جالو، ویر شهرستان سلطانیه، قره تپه و مهرآباد شهرستان زنجان، کوسه لر و باریکاب شهرستان ایجرود، روستای پسکوهان شهرستان خدابنده و همچنین روستاهای مرشون و اسپاس شهرستان ابهر در سال جاری اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان  در پاسخ سوالی که چرا بنیاد مسکن مانند یک پیمانکار وشرکت خصوصی  عمل می کند توضیح داد: بنیاد مسکن به خاطر مردم گاهی به پروژه های شهری  کمک می کند چرا که برخی از شرکت ها وپیمانکاران توان اجرای آنرا ندارند به عنوان مثال در بحث بازگشایی محور پادگان  اگر پروژه به بخش خصوصی واگذار می شد چهار بار تعدیل می خورد  اما بنیاد مسکن این پروژه را به اتمام رساند، اگر چه در پروژه بازگشایی پادگان ۲ میلیار تومان ضرر کردیم.

 

 

Share this post