اجرای کمپین شصت سی در سفرهای نوروزی زنجان با هدف کاهش تلفات تصادفات

اجرای کمپین شصت سی در سفرهای نوروزی زنجان با هدف کاهش تلفات تصادفات

آوای میهن نیوز- معاون راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ازاجرای کمپین ۳۰-۶۰ در آستانه سفرهای نوروزی زنجان خبرداد و گفت: انتظار می رود با اجرای این طرح شاهد کاهش تصادفات جاده ای به ویژه فوتی‌ها باشیم.
هادی نظری اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد حوادث ترافیکی منجربه فوت، در ۳۰کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد، چون کاربران جاده ای با این تصور که به مقصد رسیده اند، با سرعت غیرمجاز و بدون استراحت کافی در ۳۰ کیلومتری پایانی مسیرخود، باعث به وجود آمدن سوانح متعدد غیرقابل جبران می شوند.
وی گفت پویش ۳۰-۶۰ در نظر دارد در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها و همچنین با آگاه‌سازی نسبت به این موضوع که خستگی در حاشیه شهرها می تواند خطرناک و حادثه سازباشد، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند.
نظری  با تاکید بر اینکه از طریق این گونه برنامه های همگانی می توان آموزش های لازم را به جامعه منتقل و با حساس سازی مردم نسبت به خطرات، از وقوع حوادث و تصادفات جلوگیری کرد، گفت : با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در ایام تعطیلات نوروز، اجرای کمپین ۳۰-۶۰ انتقال مفاهیم ایمنی به مسافران به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث جاده ای بسیار موثر و مفید خواهد بود.
وی از آمادگی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای اجرای پویش دراستان خبرداد و افزود: انتظار می رود براساس هماهنگی های صورت گرفته با سایر ارگان های ذیربط از جمله هلال احمر، پلیس، اورژانس، امداد خودرو این طرح با موفقیت اجرا شود.

Share this post