ارتقا وضعیت سواد، تکلیف دینی، ملی و وجدانی آحاد جامعه است

ارتقا وضعیت سواد، تکلیف دینی، ملی و وجدانی آحاد جامعه است

مدیر کل آموزش و پرورش زنجان در جلسه روسای ادارات و کارشناسان سواد آموزی استان:

ارتقا وضعیت سواد، تکلیف دینی، ملی و وجدانی آحاد جامعه است

جلسه روسای ادارات و کارشناسان سواد آموزی استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون سوادآموزی اداره کل و روسای ادارات و کارشناسان سوادآموزی مناطق و نواحی ۱۴گانه استان در سالن شهید تجلی اداره کل آموزش و پرورش زنجان برگزار شد.

به گزارش آوای میهن نیوز، در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک روز سوادآموزی، اظهار داشت: تعاریف مختلفی از سواد وجود دارد، امروز تعریف ما از سواد به روز شده است و لزوما کسی که خواندن و نوشتن می داند، با سواد نیست و ضرورت دارد امروز نگاه ویژه تری به مقوله سواد داشته باشیم.

دکترابراهیم رفیعی با اشاره بر این که سوادآموزی تکلیفی است که حضرت امام بر اساس استنباط و استدلال مقرر کرده، اضافه کرد: همواره نیاز انسان امروزی در یک جهان با این وضعیت موجود به نحوی است که یادگیری و سواد از اولویت های جوامع بشری به شمار می رود و ضرورتی در جامعه برای سواد آموزی وجود دارد.

وی تصریح کرد: توسعه و رشد سواد و دانش باعث شکوفایی جامعه می شود لذا باید در راستای ریشه کنی بی سوادی تمام افراد جامعه خود را مسئول بدانند و در این راستا تلاش نمایند.

در جهت رشد و ترویج آموزش و دانایی در جامعه بکوشیم

رفیعی با اشاره بر این که سطح سواد استان در زمان حاضر نسبت به سالهای گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است، گفت: ما متولی حوزه تعلیم و تربیت باید همواره در جهت رشد و ترویج آموزش و دانایی در جامعه بکوشیم و این تکلیف دینی، ملی و وجدانی ما است که وضعیت سواد را سرو سامان ببخشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: تجربیات بسیار موفق، با خلاقیت های کوچک وجود در این خصوص وجود دارد که می توان از آنها بهره برد.

تعلیم و تربیت یک کار کیفی است

رفیعی در پایان ضمن تقدیر و تشکر ویژه از زحمات تمامی همکاران در حوزه سواد آموزی بیان داشت: کیفیت حد مطلق ندارد و همواره می توان ارتقا داد و از طرفی کار تعلیم و تربیت نیز یک کار کیفی است که ضروری است به این سمت حرکت کنیم.

در ادامه فرحناز فتحی معاون سواد آموزی استان ضمن تقدیر از همکاران این حوزه، اظهار داشت: در حوزه سوادآموزی می توان با رویکردها و  روش هاى جدید،  مقوله آموزش را به فرصت مجدد براى ارتقا آگاهى هاى اجتماعى تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: شرایط کنونى، فرصت احیا توانمندی ها و ابتکارات نو در حوزه آموزش را براى مجموعه همکاران حوزه سوادآموزی مهیا کرده است.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه از روسای ادارات و کارشناسان حوزه سواد اموزی استان با اهدای لوح سپاس تشکر و قدردانی به عمل آمد.

Share this post