ارزیابی و اصلاح ساختار قامتی بانوان روستایی در قزوین

ارزیابی و اصلاح ساختار قامتی بانوان روستایی در قزوین

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین خبر داد:

ارزیابی و اصلاح ساختار قامتی بانوان روستایی در قزوین

مدیرکل دفتر روستایی استنانداری قزوین گفت: طرح ارزیابی ساختار قامتی و آموزش حرکت اصلاحی بانوان ۱۵ تا ۴۵ سال روستایی استان قزوین در ۴۵ روستای هدف اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ما، جلسه هماهنگی طرح ارزیابی ساختار قامتی و آموزش حرکت اصلاحی بانوان روستایی استان قزوین روز شنبه با حضور رؤسای ورزش مناطق روستایی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، رئیس توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان، کارشناس رشد حرکتی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مجری طرح در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد.

اکرم نجفی در این جلسه اظهار داشت: ساختارهای اسکلتی هر فردی تحت تأثیر عادت‌های غلط، سبک زندگی، نوع شغل و برنامه‌های پیش بینی شده در مسیر زندگی است و آگاهی از آسیب‌های جسمی و حرکتی می‌تواند از مشکلات بکاهد.

وی بیان کرد: متأسفانه در سنین سالمندی شاهد بروز مشکلات زیادی در سلامت جسمی زنان و مردان هستیم و از آنجا که نقش مادران سالم در ایجاد خانواده و جامعه سالم تعیین کننده است در این راستا از سه سال گذشته برنامه‌هایی برای روشنگری و شناسایی مشکلات بانوان روستایی آغاز شده است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: اگر بانوان و دختران روستایی از وضعیت سلامت و احیاناً مشکلات جسمی در ستون فقرات، گردن و قامت خود مطلع باشند و به موقع برای رفع و اصلاح آ ن اقدام کنند می‌توان مادران سالمی را در جامعه مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: اگر مشکلات قامتی در سنین پایین شناسایی شود با حرکات ورزشی و اصلاحی قابل درمان است و اگر مادران امروز و سالخوردگان به موقع از مشکلات و نواقص جسمی خود مطلع می‌شدند می‌توانستیم بسیاری از مسائل را حل کنیم.

نجفی یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان یک طرح اصلاح ساختار قامتی دختران و بانوان را در روستاهای هدف اجرا می‌کند زیرا آمارها نشان می‌دهد این مشکلات فقط در جوامع شهری نیست بلکه در روستاها نیز دیده می‌شود و باید

برای درمان و اصلاح آن اقدام کرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته این طرح در ۲۵ روستا اجرا شد و دستاوردهای خوبی داشت و امسال قرار است آن را در ۴۵ روستا عملیاتی کنیم.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین گفت: انحراف ستون فقرات، سر به جلو، خمیدگی قامت از مشکلاتی است که در دختران روستایی دیده می‌شود و این طرح را برای سنجش سلامت دختران و زنان ۱۵ تا ۴۵ سال اجرا می‌کنیم و امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

نجفی افزود: این طرح در دو مرحله عملیاتی خواهد شد و موضوع حرکات اصلاحی در روستاهایی که طرح سنجش انجام شد و تعدادی هم به روستاها اضافه شد تا افراد تحت پوشش بیشتر شود.

وی از دهیاران و مسئولان خانه‌های ورزش روستایی استان خواست در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند و با معرفی یکی از دختران روستایی به عنوان رابط زمینه اجرای طرح را بخوبی مهیا کنند.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین اظهار داشت: اصلاح مشکلات قامتی در سنین بالا جواب نمی‌دهد لذا اگر بتوانیم مشکلات قامتی دختران را در سنین پایین شناسایی کنیم می‌توان به اصلاح آسیب‌ها کمک کرد.

نجفی اضافه کرد: با هماهنگی مرکز بهداشت، خانه‌های ورزش، مدارس برای برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم است همکاری لازم در اجرای طرح صورت گیرد تا به نتایج مناسب دست یابیم.

وی اضافه کرد: این طرح باید در اولویت برنامه‌های دهیاران روستاها قرار گیرد و آن را جدی بگیریم تا در پایان سال بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

نجفی اضافه کرد: اگر بانوان روستایی بخواهند به طور شخصی این آزمایش و سنجش سلامت را انجام دهند باید ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که این طرح فرصت مناسبی برای آزمایش سلامت بانوان به صورت رایگان است.

Share this post