از۱۴ فروردین،بار دیگر آموزش حضوری به صورت تمام وقت در مدارس، آغاز خواهد شد

از۱۴ فروردین،بار دیگر آموزش حضوری به صورت تمام وقت در مدارس، آغاز خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:  از۱۴ فروردین امسال،بار دیگر آموزش حضوری به صورت تمام وقت در مدارس، آغاز خواهد شد.
علی اسماعیلی عصر دیروز در  نشست خبری که به منظور حضوری بودن مدارس برگزار شد  با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا، یکی از سخت گیرانه ترین تدابیر در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاد، اظهار داشت: در سه ماه گذشته با وجود اوج گیری سویه اومیکرون، توانستیم با تغییر روشها، اقدامات هوشمندانه ای را اتخاذ نماییم، به طوری که در اوج اومیکرون، تعطیلی عمومی و گسترده در واحدهای آموزشی نداشتیم و آموزش در ۵۲ درصد مدارس استان به صورت ترکیبی ادامه یافت.
اسماعیلی ادامه داد:از ۱۴ فروردین تمامی فعالیت های آموزشی در همه مقاطع تحصیلی استان به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و محیطی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب اتفاق خواهد افتاد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان سپس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمانی که جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند، تصریح کرد: در این دوران همکاران از منابع مالی شخصی در تولید محتوا، حمایت از دانش‌آموزان اقدام کردند و حتی تعدادی از تخت بیمارستان فرآیند تعلیم را ادامه دادند. آموزش مجازی نشان داد که معلم، تنها عنصر تربیتی و آموزش در کلاس است که بیشترین تاثیر را در رسیدن به اهداف آموزشی و راهبری دانش‌آموز دارد البته اولیا نیز معلم دوم در خانه برای دانش‌آموزان بودند و علاوه‌بر آشنایی با عملکرد معلمان، همکاری بیشتری در امر تعلیم و تربیت داشتند.
اسماعیلی با بیان اینکه با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا و طبق بخشنامه و دستوالعمل ابلاغی وزارتخانه، از ۱۴ فروردین آموزش در مدارس مثل شرایط قبل از کرونا خواهد بود، افزود: البته ما تابع نظرات و تصمیمات ستاد مرکزی مقابله با کرونا و ستاد استانی هستیم  و برنامه هایمان را به صورت منعطف و با توجه به شرایط و موارد ابلاغی دنبال خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت فضای مجازی و سامانه شاد را از دست نخواهیم داد و از آن به عنوان ابزار تعامل دانش آموزان و اولیا با معلمان و پیگیری برنامه های مکمل، بهره خواهیم برد.
وی گفت: برای باقیمانده سال تحصیلی جاری، اجباری برای رعایت الگوی خاصی برای لباس مدرسه دانش آموزان نداریم ولی از والدین درخواست داریم تدابیری اتخاذ کنند که دانش آموزان با کمترین حاشیه در مدارس حضور داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به وجود تراکم بالای دانش آموزان در مدارش برخی مناطق استان  اشاره کرد و افزود: در خصوص این مدارس تمام تلاشمان را کرده ایم تا از فضاهای فرهنگی و موجود در مدارس مثل نمازخانه ها، کارگاه ها و آزمایشگاهها، برای برگزاری کلاس ها استفاده کنیم و تراکم بالایی که در تعداد معدودی از مناطق داریم را به حداقل برسانیم.
اسماعیلی با بیان اینکه ۸۳.۴۸ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال در استان در مقابل کرونا واکسینه شده اند، افزود: تا کنون ۳۸.۵ درصد دانش آموزان زیر ۱۲ سال نیز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
وی اظهار داشت: میزان واکسیناسیون دُز اول در بین معلمان استان ۹۴ درصد، دُز دوم ۹۱ درصد و دُز سوم نیز ۷۵ درصد است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای، افزود: با تایید پزشک در صورت وجود بیماری زمینه‌ای و حاد، برنامه مکمل آموزشی برای این دانش‌آموزان که تعداد آن‌ها زیاد هم نیست در نظر گرفته شده و برای کلاس‌هایی که تراکم نزدیک به ۴۰ نفری دارند نیز، تدابیری اندیشیده شده است ولی متاسفانه با وجود جذب نیرو در سال گذشته فقط در بخش ابتدایی ۲۰ درصد کمبود نیرو داریم.

Share this post