از دیدگاه امام خمینی(ره)  مردم صاحبان اصلی نظام اسلامی هستند

امام جمعه کرج

از دیدگاه امام خمینی(ره)  مردم صاحبان اصلی نظام اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گفت: مردم از دیدگاه امام(ره) صاحبان اصلی نظام اسلامی و کشور بوده و امام حضور مردم درصحنه را رمز بقای انقلاب می دانستند.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره ) افزود: امام راحل(ره) رمز پیشبرد اهداف انقلاب را نه در تعامل با جناح ها و نظام های سیاسی بلکه راه حل آن را در پیوستن به مردم می دانستند و در واقع باور امام(ره) به مردم شعاری نبود بلکه به معنی کامل واقعی بود .

وی با بیان اینکه مردم به ویژه جوانان بایستی تاریخ انقلاب و دیدگاه و افکار امام خمینی(ره) را مطالعه و نشر دهند، اظهار داشت: امیدواریم دولت تراز انقلابی، مومن، مخلص و انقلابی هر چه سریعتر تشکیل تا علاوه بر پیاده سازی اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، شاهد ریشه کنی فقر در جامعه باشیم.

خطیب جمعه کرج  در ادامه با اشاره به اینکه دولتمردان برای اداره جامعه این کلام امام راحل  را که اصول انقلاب را برای مذاکره با غرب فراموش نکنید بایستی لحاظ کنند، گفت: البته مردم نیز فراموش نکرده و نخواهند کرد و از امام شان نیز یاد گرفته اند که هر چه فریاد دارند بر سر آمریکا بزنند.

حسینی همدانی ادامه داد: در واقع باور و اعتماد به حضور مردم در تمام صحنه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی از مهم ترین ویژگی های امام خمینی(ره) بود که همین ویژگی موجب شده بود تا مردم نیز احساس محبت را به ایشان داشته باشند.

وی اظهار داشت: امام(ره) بقای انقلاب را در ایجاد ارتباط عمیق بین مردم و نظام می دانست که می بینید تا به امروز مردم با تمام سختی و مشکلاتی که کشیدند از انقلاب و نظام دفاع و در برابر تمام دسیسه های دشمنان ایستادگی کرده  و به کوری چشم دشمنان تا ظهور انقلاب مهدی (عج) این ایستادگی خود را ادامه خواهند داد.

 خطیب جمعه کرج  به بیان دیگر ویژگی های بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: امام (ره) در عمل این مهم که سیاست بخشی از دین است را ثابت کرد که این مساله یکی از موارد مهمی است که باید بسیار به آن پرداخته شود.

حسینی همدانی افزود: با توجه به چنین دیدگاه و باورهایی از امام راحل(ره) دولتمردان و سیاستمداران نیز امروز بایستی با همین دیدگاه عمل کرده و خود را خدمتگزار مردم و انقلاب بدانند.

وی ادامه داد: در واقع دولتمردان آینده بایستی نقش مردم را در پیشرفت کشور جدی دانسته و احیای کننده این تفکر باشد، چرا که هر کسی که در راه خدمت به مردم باشد و مردم را اصل بداند عیارش نیز بالاتر خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: دولت جدید باید بیانات رهبری و امام (ره) در خصوص مردم را به صورت جدی در نظر بگیرند و بدانند که خدمت به مردم رضایت الهی را در بردارد.

حسینی همدانی با بیان اینکه خدمت به مردم آثار فراوانی به همراه خواهد داشت  تاکید کرد: حضور همه جانبه، مشارکت حداکثری مردم، وحدت و انسجام اسلامی و دفاع همه جانبه از نظام و انقلاب از سوی مردم از مولفه های امنیت پایدار است.

وی با اشاره به اینکه بایستی فردی انتخاب شود که خط امامی باشد افزود: بدین معنی که مردم را ولی نعمتان خود بداند و به فکر کار جهادی برای مردم باشد.

حسینی همدانی ادامه داد: دولت انقلابی باید مدافع استقلال کشور، هماهنگ با رهبری، ضد اشرافی گری، چشم امید به سرمایه های داخلی کشور، خدمت رسانی به مردم و بصیر و مردم شناس باشد و هدف خود را بر روی تقویت و اقتدار عزت ملی قرار دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال جدا کردن مردم از بدنه حاکمیت هستند، افزود: کسانی که انقلاب را همانند سفره ای برای خود می دانند ضد تفکر امام(ره) و رهبری هستند.

امام جمعه کرج در ادامه به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: مردم در گام نخست بایستی درست انتخاب کنند، کاندیداها و نامزدها نیز برنامه های خود را تببین و آنهایی نیز که پیش از این مسوولیت داشتند به سوالاتی که در خصوص عملکردشان از آنها می شود درست جواب بدهند و طفره نروند.

 حسینی همدانی افزود: نامزدهای انتخاباتی از تخریب و بی اخلاقی نسبت به یکدیگر پرهیز کنند و به جای آن به دنبال تبیین برنامه های متقن و بیان واضح و شفاف آن برای مردم باشند و از سوی دیگر آرمان های امام(ره) و خون های ریخته شده را در این مسیر حفظ کنند.

وی در خصوص پاسخگویی مسوولان به مردم عنوان کرد: شاهد هستیم که برخی از مسوولان به کارمندان خودشان نیز وقت ملاقات نمی دهند، در سال های اخیر این حاج قاسم عزیز بود که مکتب امام راحل(ره) را زنده نگه داشت و برای همگی ما نیز حجت را تمام کرد، در این بین انتظار ما از دولت آینده نیز این است که احیای کننده همین تفکر باشد.

حسینی همدانی در ادامه به سالروز حماسه ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: این حرکت بزرگ که در واقع خون های زیادی برای آن ریخته شد مقدمه پیروزی های بعدی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی مطالب مبنی بر ابراز حمایت از فرد و یا جناح خاصی در انتخابات پیش روی اشاره کرد و گفت: بنده فقط بیان شاخص می کنم و از کسی اسمی نمی برم، به همین منظور اگر در جایی به ما اسامی نسبت داده می شود بدون هماهنگی و از گمان خودشان است.

نماینده ولی فقیه در البرز ادامه داد: در این بین در رابطه با شوراها تاکید می کنم که افرادی که مدت ها مسوولیتی داشته اما در واقع خدمتی به شهر و یا منطقه نکرده و امروز قسمتی از مشکلات مربوط به عملکرد آنها است به این افراد رای ندهید.

حسینی همدانی افزود: مشاهده می کنید که طرح هایی ارایه می دهند که برای پنج سال آینده نیز جوابگو نیست و حادثه زا نیز می باشد، از سوی دیگر افراد زیادی از خویشاوندان و دوستان خویش را که حتی تخصصی نیز ندارند در جاهایی مشغول به کار کرده  که برخی از این افراد ۲ حقوق می گیرند که البته جلوی این مساله تا حدودی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بایستی به زیر ساخت ها توجه جدی شود، خاطر نشان کرد: بسیاری از کم کاری ها در این بخش به دلیل کم توجهی و یا بی توجهی به توسعه زیر ساخت ها است.

حسینی همدانی گفت: در دوران دفاع مقدس مردم این استان با تمام وجود برای دفاع از نظام و کشور به خطوط مقدم جبهه رفتند اما می بینید که هیچ نشانی از این واقعیت در استان وجود ندارد این در حالی است که می توان کارهای ماندگار زیادی انجام داد و با اینکه در این مدت به دوستان تذکر و حتی طرح نیز به آنها ارائه داده ایم اما گوش شنوایی نیست و به دنبال مسایل دیگری هستند.

 وی با بیان اینکه باید مراقب بود دست پدرخوانده هایی که قطع شده بار دیگر نفوذ نکنند ، خطاب به مردم عنوان کرد: بصیر باشید و دقت کنید، شنیده ام که احدی که در تائید صلاحیت افراد نهایی شوراها نقش دارد به همراه تعدادی از افراد رد صلاحیت شده در یکی از مناطق استان به یک مهمانی شام دعوت شده که تذکر لازم را در این زمینه داده و منتظرم تا ببینم آقایان چه اقدامی انجام خواهند داد.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به جلوگیری از تضییع آرای مردم اشاره کرد و گفت: از امروز مسوولان به فکر باشند در دوره های قبل دیده شده که در برخی مناطق مردم هنوز رای نداده اند اما تعرفه ها تمام شده از همین الان دقت کنید.

وی با بیان اینکه نباید رفاقتی رای داد، خاطر نشان کرد: مراقب باشید که با با رای ما در تخلفات آنها شریک خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه ضمن تذکر به اصناف گفت: انتظار ما از اصناف این است که دقت خودشان را بالا برده و مصوبات شورای فرهنگ عمومی را جدی بگیرند اگر نمی خواهید به خصوص در بحث عفاف و حجاب مصوبات را رعایت و از این اقدامات جلوگیری کنید به بنده بگویند به همان روشی که خودم می دانم دنبال خواهم کرد.

حسینی همدانی افزود: مسائل مربوط به عفاف و حجاب و پوشش ها مسوولیت اش با اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت است و بایستی کارشان را درست انجام بدهند بعد از چهل سال نمی توانیم بگوییم که ما چیزی نمی بینیم، این اقدامات با برنامه ریزی است و باید جلوی آنها گرفته شود.

وی ادامه داد: زمانی که می توان با تذکر اقدامی انجام داد دیگر نیاز به ورود دیگر مراجع مانند نیروی انتظامی نیست، اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت اگر کارشان را درست انجام بدهند دیگر نیازی به اقدامات دیگر نیست.

امام جمعه کرج در بخش پایانی سخنان خود خطاب به آموزش و پرورش استان گفت: در انتخاب مدیران دقت کنند چرا که در روزهای اخیر انتصاباتی در آموزش و پرورش صورت گرفته که بایستی مراقب باشند.

Share this post