اساسي ترین هدف در جامعه انساني، تعلیم و تربیت است

اساسي ترین هدف در جامعه انساني، تعلیم و تربیت است

آوای میهن نیوز: در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونان این اداره کل با حضور در صدا و سیمای مرکز زنجان با رئیس رسانه استانی دیدار و تبادل نظر کردند.

مدیرکل صداوسیما در این دیدار که معاونین مرکز هم حضور داشتند ضمن تبریک هفته تکریم مقام معلم، با تاکید بر هم افزایی نهادهای فرهنگی تصریح کرد: اساسي ترین هدف در جامعه انساني، تعلیم و تربیت است كه این رسالت مهم و بنیادی با پشتكار و كوشش معلمان عزیز و بهره گیری از گستردگی و عمومیت رسانه ملی در مباحث مهم اجتماعی و اعتقادی امكان پذیر خواهد شد.

لطیفی در ادامه اظهار داشت :همانطور که با شیوع یکباره و غافلگیرکننده ویروس کرونا و بدنبال آن تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، رسانه ملی  به یک آموزشگاه تبدیل شد و همکاری تنگاتنگ نظام آموزش و پرورش کشور با صدا و سیما به اوج خود رسید در ادامه نیز این همکاری باید تداوم موثر داشته باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی رسانه استانی بمنظور تعامل بیشتر با آموزش و پرورش استان بویژه فرهنگ سازی بیش از پیش برای ارتقای جایگاه والای معلم و نقش راهبردی تعلیم و تربیت در پیشرفت همه جانبه کشور افزود: امروز شاهد این هستیم که جامعه هنوز به جایگاه متعالی و مقام ویژه معلم آنگونه که شایسته این قشر عزیز است نرسیده و تلاش خواهیم کرد با مشارکت این نهاد فرهنگی در قالب سریال و فیلم به این موضوع مهم بپردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  نیز در این جلسه با تقدیر از توجه ویژه رسانه استانی به موضوع مهم تعلیم و تربیت، رسالت فرهنگی و تربیتی سازمان صدا و سیما و آموزش و پرورش را وجه مشترک این دو نهاد دانست و افزود: هدف اصلی آموزش و پرورش ترویج آموزه های اسلامی، اعتلای علمی و دینی دانش آموزان و زمینه سازی فرهنگی برای سبک زندگی ایرانی اسلامی است که با هم افزایی با صداوسیما قطعا دستیابی به این هدف میسر خواهد شد.

علی اسماعیلی ارتباط تنگانگ میان صداوسیما و آموزش و پرورش استان را در سطح عالی توصیف کرده و افزود: با اهتمام ویژه رسانه استانی ،  تلاش می کنیم تا موضوع مهم تعلیم و تربیت و جایگاه والای معلم با تولید و پخش /آثار رادیو تلویزیونی خوب و فاخر در جامعه منزلت شایسته خود را به دست آورد.

وی در ادامه از توجه ویژه و حمایتی صداوسیمای استان به مجموعه آموزش و پرورش و پوشش و اطلاع رسانی رویدادهای این نهاد بویژه عملکرد بسیار عالی در بازگشایی مدارس پس از وقفه دو ساله تشکر و قدردانی کرد .

در ادامه این نشست معاونین آموزش و پرورش و صدا و سیما به ذکر پیشنهادات و برنامه های مورد نظر پرداختند.

Share this post