استاندار زنجان: تامین اجتماعی در بهبود مناسبات اقتصادی و اجتماعی نقش‌آفرین است

استاندار زنجان: تامین اجتماعی در بهبود مناسبات اقتصادی و اجتماعی نقش‌آفرین است

استاندار زنجان:

تامین اجتماعی در بهبود مناسبات اقتصادی و اجتماعی نقش‌آفرین است

استاندار زنجان با اشاره به خدمات تامین اجتماعی در حوزه‌های مختلف گفت: در هر برهه‌ای سازمان تامین اجتماعی نقش اساسی در پشتیبانی و صیانت از نیروی کار دارد و بهبود مناسبات اقتصادی و اجتماعی در فرایند توسعه کشور را سرلوحه امور خود قرار داده که این مهم افتخار بزرگ و برگ برنده این سازمان است.

فتح الله حقیقی در دیدار با مدیر درمان تامین اجتماعی استان، شرکای اجتماعی سازمان را مهمترین ارکان این نهاد عمومی غیردولتی عنوان کرد و افزود: تامین منابع این سازمان، بر اساس مشارکت اجتماعی شکل می‌گیرد و ریسک‌ها میان افراد با درآمدهای مختلف تقسیم می‌شود که این امر عین عدالت اجتماعی است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌ها و اقدامات مهم ار قبیل تخصیص تسهیلات و خدمات الکترونیکی ایجاد شده در تامین اجتماعی به منظور کاهش مراجعات مردم به مراکز، اثرگذاری بسیار خوبی به دنبال داشته که جای تقدیر دارد.

استاندار زنجان با قدردانی از تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی کادر درمان تامین اجتماعی در سنگر مبارزه با ویروس کرونا ادامه داد: کادر درمان در این مبارزه بی امان، سنگ تمام گذاشته و جانفشانی خود را همچون رزمندگان ایثارگر دوران دفاع مقدس، به نمایش گذاشتند.

در این دیدار همچنین، مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز گسترش نسخه الکترونیک و حذف دفترچه درمانی، ارتباط مراکز ملکی تامین اجتماعی با داروخانه های طرف قرار داد در خصوص نسخه الکترونیک، اجرای طرح موفقیت آمیز نظام ارجاع بیماران، صیانت از منابع سازمان در حوزه درمان غیرمستقیم، اخذ درجه یک اعتبار بخشی، کاهش آمار مرگ و میر نوزادان را از جمله اقدامات مهم این دستگاه برشمرد.

وی، تهاتر حوزه درمان تامین اجتماعی و موسسات درمانی طرف قرارداد، کسب امتیاز کامل استانداردهای الزامی بیمارستان‌های دوستدار ایمنی بیمار و اجرای کامل طرح زایمان در آب در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان را از دیگر اقدامات شاخص مدیریت درمان استان زنجان در سال گذشته برشمرد و گفت: با اجرای طرح ارتقاء هتلینگ، رضایتمندی بیماران سرپایی و بستری به حداکثر ممکن رسیده است.

علی محمدی ادامه داد: با پرداخت بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تمامی مطالبات این دانشگاه با تامین اجتماعی تا پایان سال گذشته تسویه شد و این اقدام، بسیار بزرگ و در تاریخ سازمان بی سابقه بود.

وی با تشریح اهداف، سیاست ها و وضعیت فعلی سازمان با فرایندهای هوشمندانه ارائه خدمات کمی و کیفی اضافه کرد: به رغم همه مشکلات جدی اقتصادی در کشور و سازمان، با درک عمیق وضعیت موجود، کوچکترین وقفه ای در خدمت رسانی به بیماران بویژه مبتلایان به کرونا در هیچ یک از مراکز درمانی استان وجود نداشت و همسو با وزارت بهداشت و درمان، در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا پیشقدم بودیم.

گفتنی است؛ هم اکنون ۲ بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می‌کنند.

 

Share this post