استاندار زنجان تاکید کرد:دفاع مقدس، خاستگاه قدرت نرم کشور است

دکتر افشارچی

استاندار زنجان تاکید کرد:دفاع مقدس، خاستگاه قدرت نرم کشور است

آوای میهن نیوز- استاندار زنجان با بیان اینکه در برخی مواقع از قدرت‌های نرم خود در جمهوری اسلامی غافل می‌شویم، افزود: دفاع مقدس، خاستگاه قدرت نرم کشور است و باید به این مولفه مهم توجه لازم را داشت.

محسن افشارچی در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان، افزود: موضوع توجه به دفاع مقدس امری مهم محسوب می شود و نباید به آن نگاه عادی داشت درحالی که بسیاری از امور را در چهارچوب وظیفه قرار می دهیم و به تدریج به انجام کار تبدیل می شود.

او با بیان اینکه خدمت در عرصه دفاع مقدس و ایثارگری فراتر از وظیفه است، اضافه کرد: خدمت به جامعه هدف کار سختی نیست بلکه کار سخت این است که چگونه این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.

این مسئول با تاکید بر دفاع مقدس به عنوان خاستگاه قدرت نرم کشور، افزود: این مهم باید به نسل جدید منتقل شود که می توان با همکاری آموزش و پرورش برنامه هایی را در این زمینه طراحی و اجرا کرد.

استاندار زنجان، ارایه خدمت به گروه های هدف جامعه ایثارگری را یک وظیفه دانست و ادامه داد: شهدا همواره به مسئولان و مدیران در این زمینه گوشزد می کنند و باید به نحو مطلوبی برای ارائه خدمات به جامعه هدف تلاش کرد.

افشارچی در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران نیز افزود: هر دستگاه اجرایی عملکرد کمتر از ۷۵ درصدی در این زمینه دارد باید مورد بررسی قرار گیرد.

او اظهار داشت: طبق آمار بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ایثارگر باید تبدیل وضعیت شوند و اختلافات به وجود آمده در این خصوص باید حل و فصل شود.

استاندار زنجان همچنین در خصوص پروژه توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز خاطرنشان کرد: این پروژه مشکل اساسی دارد ولی خوشبختانه روند اجرای آن متوقف نشده است.

افشارچی با تاکید بر اینکه امسال رتبه بودجه استان بهبود یافته است، اظهار داشت: در خصوص خدمت به جامعه ایثارگران و تکمیل پروژه های مربوط به آنها باید متفاوت عمل کنیم.

Share this post