استاندار زنجان: تغییر رویکردهای آموزشی و تربیتی در استان ضروری است

دکتر افشارچی

استاندار زنجان: تغییر رویکردهای آموزشی و تربیتی در استان ضروری است

آوای میهن نیوز – استاندار زنجان گفت: با توجه به شرایط و

نیازهای حاضر، هم در مدارس و هم در دانشگاه فرهنگیان نیاز به تغییر رویکردها در آموزش و تربیت دانش آموزان و دانشجویان احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در کشور افتاد باید ما را حساس کند و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب نباید مغرور شویم و فکر کنیم اتفاقات تمام شده است.
وی با بیان اینکه حوادث اخیر یک جنگ ترکیبی بود، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مسائل به حوزه آموزش و پرورش بر می گردد چون دانش آموزان و همچنین دانشجویان سال اول در این حوادث بیشتر آسیب پذیر بودند.
استاندار زنجان با بیان اینکه فضای مجازی ابزار امنیتی و وسیله جنگ شده است، گفت: این ابزار با ماهیتی که دارد به ابزاری برای نظام سلطه تبدیل شده و روز به روز فرزندان ما را از آگاهی عمیق دور می کند.
وی با اشاره به توطئه های رسانه های بیگانه، افزود: ایران، بزرگترین شبکه گاز رسانی را دارد ولی وقتی چند روز مشکلی پیش می آید این موضوع به جای روایت درست، طور دیگری منعکس می شود.
افشارچی با بیان اینکه در مجموعه آموزش و پرورش اتفاقات خیلی خوبی هم رخ داده است، خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از گفت و گو با نسل جدید و دانش آموزان می شود نباید این گفت و گو یک طرفه باشد بلکه لازم است از تمامی پتانسیل ها برای دوستی با دانش آموزان استفاده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به این افزایش، کمک بیشتری در استان به تعمیر و تجهیز مدارس خواهد شد.
استاندار زنجان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد دولتی برای توسعه مدارس تاکید کرد و افزود: تعداد ساختمان های مازاد در استان کم نیست و اگر به طور جدی مولدسازی انجام شود ثمرات خوبی را در پی دارد

Share this post