استاندار زنجان خبر داد؛تجلیل از قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران استان

استاندار زنجان خبر داد؛تجلیل از قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران استان

استاندار زنجان خبر داد؛

تجلیل از قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران استان

فتح اله حقیقی در دیدار صمیمی با جمعی از ورزشکاران قهرمان استان زنجان اظهار کرد: اعتقاد دارم هر چقدر روی جوانان سرمایه گذاری کنیم به همان اندازه ضریب اطمینان جامعه افزایش می یابد و شادی و حرکت به سوی توسعه در جامعه جاری می شود.

وی به پاداش و پرداخت حقوق ماهیانه ۵ میلیون تومانی وزارت ورزش و جوانان به مدال آوران المپیک ۲۰۲۰ توکیو اشاره کرد و افزود: ورزشکاران باید اخلاق و منش پهلوانی را سرلوحه ی کار خود قرار داده و از وابستگی به هر جناح و گروه سیاسی و غیر سیاسی به شدت بپرهیزند چرا که قهرمانی و ماندگاری نام و یاد آنها در دل مردم و عزت و بزرگی آنها در دوری از تعلقات و وابستگی هاست.

مقام عالی استان همچنین با بیان اینکه رسیدن به جایگاه قهرمانی مراحل و سختی‌های زیادی در پی دارد و بسیاری از امور عادی زندگی شخص را تحت تاثیر قرار می دهد، تصریح کرد: حفظ و نگهداری این جایگاه و منزلت در دیدگاه و منظر اجتماعی بسیار مهم تر از کسب این رتبه و مقام است و ورزشکاران و قهرمانان در این راه نباید فریب جریان های مختلف را بخورند.

استاندار زنجان با اشاره به امتیازات ویژه قانون در حوزه ورزش یادآور شد: قانون ۱ درصد اعتبارات دستگاه ها را به ورزش اختصاص داده که اگر به طور کامل اجرایی شود دستاورد بسیار ارزشمندی برای ورزش و جوانان خواهد بود و زمینه‌ساز پیشرفت بیشتر می شود و استان زنجان نیز در این مورد بسیار جدی عمل کرده و مطالبه این مهم از دستگاه ها انجام شده است.

حقیقی با بیان اینکه افتتاح پروژه های ورزشی را به طور ویژه دنبال می کند و در این زمینه اولویت با پروژه های نیمه‌تمام خواهد بود، ادامه داد: در بحث اشتغال قهرمانان ورزشی نیز پیگیری ها در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از این دیدار با تاکید بر شان و منزلت بالای جوانان در جامعه، از اجرای طرح پوشش حمایت های تحصیلی و آموزشی پیش از کنکور برای دانش آموزان روستایی در مدارس شبانه روزی خبر داد و افزود: باید تمامی جوانان حتی در دورترین روستاها از فرصت آموزشی برابر برای تحصیل و قبولی در دانشگاه های مطرح کشور برخوردار شوند و بتوانند رتبه های عالی کسب کنند.

استاندار زنجان تشکیل مجمع مشورتی جوانان با انتخاب ۱۷ جوان را یکی دیگر از فرصت‌های ایجاد شده برای حضور جوانان در جایگاه های حساس و اطلاع از امور مهم استان برشمرد و گفت: حضور جوانان در جلسات مهم استان و استفاده از نظرات مشورتی آن ها می تواند در تصمیم گیری های مدیران بسیار مفید شود.

Share this post